Az Avignoni Fesztivál OFF programjának egyik nagy jelentőségű előadása volt Henri Alleg könyvének adaptációja, amelyben a tíz éve elhunyt szerző beszámol arról, politikai fogolyként milyen poklokon ment keresztül.
Sosem fog működni a társadalom sokszínűsége a közönségben, ha ez nem jelenik meg a színpadon is – véli Tiago Rodrigues. Az Avignoni Fesztivál új igazgatója az alkotói felelősségről is beszélt a Népszavának adott interjújában.
Brazil rendezőnő előadása a nők elleni erőszakról. Előadók és nézők közös pokoljárása 18 karikás tartalommal. Színpadi purgatórium.
Mi van akkor, amikor a tudomány újraírja eredetünk eddigi tudott történetét? A Nobel-díjas Svante Pääbo kutatásaira támaszkodva David Geselson legújabb előadása azoknak a tudósoknak az életébe enged betekintést, akik felfedezéseikkel nap mint nap megrengetik világunkról alkotott képünket.
Szarajevó ostroma után nyolc túlélő fiatalnak meg kell tanulnia szabadon élni bombázások és kijárási tilalom nélkül. Az Avignoni Fesztivál OFF programjában bemutatott Gyerekek a jelennek is tükröt tart.
Kubra Khademi, afgán performance-művész tervezte a világ leghíresebb színházi fesztiváljának plakátját. A nők helyzetéről, népírtásról és a világ hallgatásáról is beszélt a Népszavának adott exkluzív interjúban.
A Jean-Christophe Dollé vezette f.o.u.i.c. társulat az Off-programban játszott a fesztiválon. Pályakezdésről, turnézásról, napi statisztaválogatásról és a francia független társulati létről is mesélt a Népszavának.
Olivier Py, aki most búcsúzik az Avignoni Színházi Fesztivál vezetésétől alkotóként folyamatosan készen áll a költői és politikai párbeszédre kortársaival a jelenkor problémáiról. Számára a színház kultúra és eszköz is egyben, ami által a szó cselekvéssé válik.
A kortárs kínai színjátszás emblematikus alkotójának, Meng Jinghui-nak és társulatának előadása a világszerte ismert kínai író, Yu Hua A hetedik nap című regényének felkavaró színpadi adaptációját játszották Avignonban.
Kevés is elég ahhoz, hogy csoda szülessen a színpadon és a nézői lelkekben: ezt bizonyította a TeatroPersona társulat Vihar előadása Avignonban.
A stockholmi Royal Dramatic Theater Solitaire című előadását Avignon-ban átitatja a lét fájdalma és az itt és most kimondásának igénye.
A Milk (Tej) című előadás emlékeztet bennünket arra, hogy a katasztrófák következményei hosszú időre kihatnak az életünkre. Megváltoztatják az érzékelésünket, tudatunkat, és a körülöttünk lévő fizikai világot is.
A lisszaboni drámaíró, Tiago Rodrigues Iphigéniájában a nők radikálisan elutasítják azt az utat, amelyet a mítosz kijelölt számukra. A szabad akarat és a felelősség drámája Avignonban.
Az Abban a kertben, amit szerettünk című két szereplős előadásban Avignon-ban madárhangokat utánoznak, énekelnek és zenélnek másfél órán át.
Kirill Szerebrennyikov, első orosz rendezőként, egy monumentális, zenével és tánccal átszőtt költeménnyel nyitotta meg a 76. Avignoni Fesztivált. Az előadást elhunyt nagy előd, Peter Brook emlékének ajánlotta.
Simon Falguières 13 órás előadása valójában szerelmi vallomás volt a színházhoz.
Aki pedig már sikeres, az itt újra meg akar jelenni.