A légiriadókkal szabdalt kijevi estéken is játszanak az ottani színházak

A Podil Színházban bemutatott előadás Franz Kafka A per című regénye nyomán készült.

A kijevi Podil Színház elő­adása nagyszerű példája a nézőt mindvégig a feszült figyelem állapotában tartó nyomozásnak

Keresik a szavakat Avignonban

Tizenkilenc nő és tizenkilenc férfi alkotó jegyzi az idei fesztiválon bemutatásra kerülő műveket.

Az avignoni pápai palota díszudvara a fesztivál legendás helyszíne

Nincs kívülállás

Meg kell dolgoznia a nézőnek, hogy rájöjjön: a kihalás nem (csak) múltbéli történet

A fresnes-i börtön színpadra lép

Tréningruhás, színesbőrű fiatalok állnak háttal a kamerának és néznek egy üres nézőteret. Rabok játszanak az Odeon Színház színpadán. Párizsi beszélgetés a fogvatartottakkal két hónapig dolgozó színészekkel, Juliette Coulon-nal és Romain Dutheil-el.

A színház ilyen is lehet, ezt is tudja tenni: visszautat nyit a társadalomba

Folyik a nyomozás, Gérard Depardieu-t azzal vádolják, amiért mindig is dicsérték

Sophie Marceu 1985 óta nem hajlandó forgatni Gérard Depardieu-vel, aki ellen 2020 óta folyik nyomozás nemi erőszak bűntette gyanújával, két francia színésznő és egy spanyol újságírónő feljelentései nyomán.

„A művészet nem hal meg, ha Gérard Depardieu elismeri, hogy kárt okozott, és bocsánatot kér.”

Roberts Carsen Hoffmann meséi-rendezése a Bastille Operában egy művész alkotói folyamatának egyedülálló tanúságtétele

A művész és poklai.

Robert Carsen rendezése messze föléemelkedik minden eddig látott előadásnak

A valóságszemlélet „szokatlan, önironikus volta” összeköti a franciákat és a kelet-európaiakat – Interjú a drámaírók házasságközvetítőjével

Suzanne Sarquier képviseli Arthur Miller és Ingmar Bergman drámáit a színházak felé, közreműködése nélkül balfácánt sem szervíroznának a teátrumok vacsorára.

Számos magyar színházban is sláger Francis Veber komédiája, a Balfácánt vacsorára. Kern András és Koltai Róbert mérlege a József Attila Színházban: több mint húsz év, több mint négyszáz előadás

Az álszent felemelkedése

Szinte elképzelhetetlen, hogy Molière-t a saját házában olyan darabbal ünnepeljék, amelyet korábban nem játszott a Comédie Française. A Tartuffe, avagy a képmutató című darabbal Ivo van Hove az 1664-es ősbemutató után betiltott eredeti változat felfedezésére kalauzolta nézőit Molière születésének 400. évfordulójának ünnepi évében. A főszerepet alakító Christophe Montenezzel Horváth Patrícia beszélgetett a budapesti előadás alkalmából.  

„Az a legnehezebb Tartuffe-ként, hogy a színész mindig igazat ad az általa eljátszott figurának.” Orgon (Denis Podalydès) és Tartuffe küzdelme

Táncosok mint élő szobrok

Nyolc afrikai művésszel készült az OMMA című előadás, amelyet a Városmajori Szabadtéri Színpadon láthatott a magyar közönség. A Franciaországban élő koreográfus, Nagy József válaszolt a Népszava kérdéseire.

„Azt tanultam tőlük, hogy az ember önmagában elég ahhoz, hogy boldog legyen, nem kell semmi több”

„Beolvadtunk a nyugati fekete dobozba”

Omar Fetmouche, a Színházi Olimpián szereplő Homok hangja című előadás algériai rendezője a francia gyarmatosítás színházra gyakorolt hatásáról, az iszlám hatalomátvételről és a szabadulásról is beszélt lapunknak.  

A függöny halottakat és kémeket rejt

A Színházi Olimpia keretében a Városmajori Színpadon mutatták be a neves francia író, rendező és színész, Olivier Py Hamlet-parafrázisát.

Nem volt az univerzális szellemtörténet során gondolkodó, akit ne kísértett volna meg a „hamletség” megfejtésének vágya

Silviu Purcărete: A színház játék, és benne minden ürügy a játékra

Nagyszebenből egy különleges előadással érkeztek a Színházi Olimpiára: A megesett hercegnő történetét egy 19. századi japán darab alapján írta meg Silviu Purcărete. A világhírű román rendező a Népszavának arról is beszélt, miként lehet a borzalomban megtalálni a fenségességet.

Először járt londoni társulat a MITEM-en

A Complicité Olga Tokarczuk, Nobel-díjas írónő Hajtsad ekédet a holtak csontjain át című nagy vihart kavart regényének adaptációját hozta Budapestre 

Janinát, a főszereplőt lenyűgözően alakítja Kathryn Hunter

Zsenialitást követelő zseniális mű – Forrongó, embert vesztett világunkban Mozart Varázsfuvolája időszerűbb, mint valaha

Kétszázharmincegy év. Ennyi idő telt el a bécsi bemutató előadás óta. A drezdai Semperoper ismét, és még mindig a Varázsfuvolát játssza.

  • Belföld
  • Gazdaság
  • Külföld
  • Vélemény
  • Kultúra
  • Népszava-videó
  • Fotógaléria
  • Szép Szó
  • Visszhang
  • Nyitott mondat
  • Reflektor
  • Bűnügy-baleset
  • Sport
  • Mozaik
  • Napi Visszhang