Tiborcz István most egy olyan autóbuszcégben is részesedést szerzett, amely számára Lázár János reformjai új lehetőségeket teremthetnek - írja a hvg360.
A lap emlékeztet, hogy a Magyar Államvasutak (MÁV) már készül saját buszflottájának létrehozására, amelyet rendkívüli helyzetek kezelésére bérelnének. A hírek szerint a lehetséges partnerek között felmerült a Pannon-Busz-Rent Kft. neve is.
A Baranya vármegyében működő vállalkozás közel két évtizedes múltra tekint vissza, és már a 2010-es évek elejétől kezdve nyert kisebb közbeszerzéseket, főként a honvédelmi szektorban végzett személyszállítást. Jelenleg is érvényes megállapodása van a Védelmi Beszerzési Ügynökséggel. 2020-tól kezdődően a Pannon-Busz-Rent rendszeresen dolgozik alvállalkozóként a Volánbusz és a MÁV-csoport megbízásából, különféle személyszállítási feladatokat ellátva. A cég 2023-ban 4,4 milliárd forintos bevételt ért el, adózott eredménye pedig meghaladta az 500 millió forintot.
Tenderben sem tartja a menetrendet a MÁV, úgy tűnik, a legnagyobb NER-cápák miatt ír ki új pályázatot a pályaudvarok hasznosítására„Hát persze” – válaszolta Orbán Viktor, megértő-e, ha valakit Tiborcz István luxusautója és Rogán Antal feleségének luxustáskája háborít felFebruárban a cég tulajdonosa, Kölbl Zoltán megállapodást kötött a Waberer’s International Nyrt.-vel, amelynek értelmében a vállalat részesedésének 51 százaléka a Waberer’s tulajdonába került, míg a fennmaradó 49 százalék két évig még Kölbl Zoltán kezében marad. A teherfuvarozásban jelentős szerepet betöltő Waberer’s többségi tulajdonosa Tiborcz István, a miniszterelnök veje. A befektetés kapcsán úgy nyilatkoztak, hogy a logisztikai cég a személyszállítási ágazatban is bővülni kíván, kihasználva a járműüzemeltetésben, üzemanyag-beszerzésben és sofőrszervezésben szerzett tapasztalatait. A HVG kérdésére a Waberer’s közölte, hogy a Pannon-Busz-Rent jelenlegi, körülbelül 170 járművet számláló flottája jó kiindulási alap a további növekedéshez, és a jövőben nem zárják ki a járműpark bővítésének lehetőségét sem. Arra a felvetésre, hogy részt vesznek-e a MÁV által meghirdetett újabb pályázatokon, így válaszoltak: „Minden, a közösségi közlekedést érintő pályázatra nyitottak vagyunk, és amennyiben az profilba illeszkedik, részt veszünk rajta.”
Árbevétel és honlap nélküli cégek is százmilliókhoz juthattak az állami pályázaton, amelyen egy Tiborcz Istvánhoz köthető vállalat is a nyertA MÁV eközben már elindította a közbeszerzési eljárást saját buszflottájának kiépítésére. Bár részleteket nem közöltek a még folyamatban lévő tender kapcsán, annyit elárultak, hogy a nyár folyamán tízszeresére kívánják növelni a vasúti közlekedést támogató buszok számát.
Az új járművek többféle feladatot látnának el: egyrészt vonatpótlóként szolgálnának a fontosabb vasútvonalak mentén a tervezett karbantartások és vágányzárak idején, másrészt ott, ahol klíma nélküli vonatok közlekednek, légkondicionált alternatívát biztosítanának az utasok számára. Emellett balesetek vagy a megszokottnál nagyobb utasforgalom esetén „erősítő buszjáratként” vetnék be őket – válaszolta a HVG érdeklődésére a MÁV.
Cége szerint Tiborcz István csak bérelte a 250 milliós Ferrarit, amellyel a spanyol rendőrök megállították