Felmerült néhány többletfeladat, így további húsz milliárd forint közpénz jut a Budapest-Belgrád vasútvonalra - írja egy, a csütörtök esti Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározatra hivatkozva a 24.hu.
Mindez azt jelenti, hogy 3,2 milliárd menne el katonai rakodókra, 3,56 milliárd forint talajszennyeződéssel kapcsolatos kármentesítésre, illegális hulladéktelep felszámolására, Soroksár állomáson mérnöki feladatokra és kisajátításokra. MÁV-épületek, telephelyek, felújítására 8,4 milliárd, 5,114 milliárdot pedig élőhely-rekonstrukcióra fordítanának. Emellett jutna a Kelebia állomás határrendészeti feladataihoz kapcsolódó infrastruktúra kialakítására is.
A kínai érdek fontosabb volt, mint az Alaptörvény, pekingi kérésére titkosította Szijjártó Péter a Budapest-Belgrád vasútvonal hitelszerződésétA portál emlékeztet, hogy a vasútvonal felújítását kínai hitelből, kínai vállalkozók segítségével végzik és alapvetően kínai érdekeket fog szolgálni.
A 800 milliárdos beruházás egyes számítások szerint 979 év alatt fog várhatóan megtérülni.