A beruházás megvalósítására vállalkozó Gellérthegyi Sikló Kft. azért perelte be a fővárosi önkormányzatot, mert az idén februárban felmondta a projekt megvalósítását célzó 2009-es szerződést. A cég álláspontja szerint a főváros érdekmúlásra hivatkozó elállása a szerződéstől jogellenes, a kontraktus továbbra is hatályos.
A cég a lapunkhoz eljuttatott tájékoztatásában hangsúlyozza: „a sikló megépítésével egy több mint százéves terv válna valóra. A régóta várt fejlesztés révén a Gellért-hegy környezetbarát módon kapcsolódhatna be a főváros vérkeringésébe. Egyben lehetővé válna a városrész közúti forgalmát rendkívül módon terhelő, ezáltal az ott lakók életminőségére negatív hatással lévő turistabuszok teljes kitiltása a környező utakról. Az idegenforgalmi főszezonban ugyanis naponta átlagosan 350-400 turistabusz fordul meg a városrészben. A behajtási korlátozás elrendelésével a városrész útjai biztonságosabbak lennének, és a levegő minősége is érzékelhetően javulna, miközben Budapest turisztikai kínálata egy új, izgalmas attrakcióval gazdagodna.”
Ezzel szemben a városvezetés a bemutatott terveket nem tartja elfogadhatónak, mivel túl sok fa kivágásával járna és abban sem biztosak, hogy a magánberuházó valóban képes a megvalósításra. Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes arra is felhívta a figyelmet, hogy a projekt megvalósításában egy tavalyi kormányhatározat az irányadó, amely
az állami kasszából 1,5 milliárdot rendelt a beruházás előkészítésére és a Budapest Fejlesztési Központot (BFK) bízta meg a feladattal.
Csakhogy a választások után az új kormány az állami forrásból megvalósítani szándékozott fővárosi projektet Lázár János új minisztériumához utalta. Lázár első lendülettel felszámolta a BFK-t és közölte, hogy a projektlistát felül fogják vizsgálni. A sikló azonban nevesítve eddig egyik építési minisztérium által közreadott listán se szerepelt. Nem volt rajta az augusztusi felülvizsgált projektetek tartalmazón és a szeptemberi törölt elemek lajstromán sem.
Megszűnik a Budapest Fejlesztési Központ, jön Lázár János, aki a fővárosnak semmi jót nem ígérA projektcég sok évnyi csend után az elmúlt évben valóban látványosan munkához látott: új tervek készültek, megszerezték az új építési, valamint környezetvédelmi és közúthatósági engedélyt és azt állították, hogy megteremtették a fejlesztés megvalósításához szükséges finanszírozási és szakmai hátteret is. Nem csoda, ha ragaszkodnak a folytatáshoz. Walton Imre cégvezető korábban azt mondta a Népszavának, ha most leáll a projekt, egy évtized is eltelhet, mire megvalósul.
Perel a Gellért-hegyi sikló beruházója, szerinte a még 2009-ben kötött szerződés nem szűnt megA mostani per akár három évig is elhúzódhat, így a cég a perindítást inkább afféle figyelemfelhívásnak szánta, abban bízva, hogy a városvezetés megváltoztatja az álláspontját. De korábbi közlésük szerint készek arra is, hogy a városháza elzárkózása esetén a kormánnyal, illetve a Citadella felújítását végző csapattal próbálnak megegyezni a beruházás befejezéséről. A főváros mindenesetre nem hagyható ki teljesen, hiszen övék a földterület.
Nyuszi a kalapból – Budapest csak a kormányhivatalnak intett be, más tervekkel jöhet a siklóBudapest végleg ejti a gellérthegyi siklóberuházást, a Fidesz szerint többmilliárdos kártérítési per jöhetBudapest csak közberuházásként támogatja a sikló megépítését, jön az időalapú BKV-jegySínen a siklóprojekt: kezdődhet a régészeti feltárás és a tereprendezés