Áldozat vagy humanista

Bretz Gábor debütált Don Quijote szerepében Párizsban. Az álmodozó lovag ezúttal tudatmódosító szerek segítségével menekül a valóság elől. 

Don Quijote történetét a mába helyezik át, láthatóan komoly költségvetésből, nagy tehetséggel megalkotott képeihez nem fér kétség

Bizalomjáték

Egy apró párizsi teátrumban úgy vitték színre a Monte-Cristo grófját, ami minden irodalmi művet színpadra álmodó vágya.

Mindenható úr-e a rendező?

A világhírű Krystian Lupa és a Genfi Színház műszaki személyzete közötti ellentétek Svájcban és Avignonban is meghiúsították Az emigránsok bemutatóját. A panaszok többek között lelki terrorról, részeges és megalázó jelenetekről szóltak. Az előadás végül Párizsban valósult meg.

Aki képes volt végigülni a négy és fél órás előadást, az nem is egy e világi vízió, sokkal inkább egy árnyjáték tanúja lehetett

Amerikai drámaíró: a kultúrának túl kell élnie a politikai nyomást!

A párizsi Théâtre du Soleil szakított a hagyománnyal, amikor Ariane Mnouchkine egy „külsőst”, az amerikai drámaíró és rendező Richard Nelsont bízta meg az általa írt Életünk a művészetben című darab megrendezésével. Az alkotó Párizsban válaszolt a Népszavának. 

„Nem valaminek az újrateremtésére törekszem, hanem magára a tényleges dologra, ami nem más, mint a beszélgetés. Amikor egy ember beszél, egy másik ember pedig tényleg figyeli őt.”

Danton halála és a Társulat

Akár komédiát, akár drámát nézünk a Comédie-Française-ben, akár aktualizál a rendezés, akár nem, Párizs patinás teátrumában az előadások összetartó ereje azonos.

Danton halála: érezni lehet, hogy a színészek mély, minden rétegre kiterjedő ismeretekkel rendelkeznek az általuk játszott szerepekről és a korról, amiben azok éltek

Fájdalombuborékban

Az olasz zeneszerző, Francesco Filidei korábban Giordano Brunóról írt operát, most Az árvíz címmel egy gyermektelen párról. A művet a párizsi Opéra Comique mutatta be.

A színpadon felépített háromemeletes, lakásokra osztott házban végig szimultán életeket láthatunk;Kisbabáját ölelve fekszik az őt értetlenül nézők körében: Chloé Briot művészi önfegyelme egészen páratlan

Hullámzó gyűlölet

Angol opera angol művészekkel: a párizsi Opéra Garnier Peter Grimes-előadása aktuálisabb, mint valaha. A rendező nem  aktualizál – csak a jelenben játszat.

Az elő­adás kezdő képében Peter Grimes álmot lát: csak a darab végén értjük meg, ez a színpadkép voltaképpen maga volt az önbeteljesítő jóslat
  • Belföld
  • Gazdaság
  • Külföld
  • Vélemény
  • Kultúra
  • Népszava-videó
  • Fotógaléria
  • Szép Szó
  • Visszhang
  • Nyitott mondat
  • Reflektor
  • Bűnügy-baleset
  • Sport
  • Mozaik
  • Napi Visszhang