Hullanak a fejek az autóiparban, hosszabb kényszerpihenők és komoly leépítések után újabb gyárbezárások várhatók

Továbbra sem nő a forgalom a piacokon.

A Debrecenben készülő BMW Neue Klasse bemutatója Adrian van Hooydonk dizájndirektorral

Gyárakat zárnak be a kínai villanyautó-dömping miatt

Az emelkedő vámtételek miatt változik az ázsiai gyártók taktikája az autófronton, ahol megosztottak az európai erők a védekezési módszerek kérdésében.

Lábon lőtte magát az európai autóipar, nem lehet kivédeni a kínaiak támadását

Növekvő árak, csökkenő eladások után akciózás a magyar piacon, miközben az EU-ban állami támogatásokra várnak a gyártók és vevők. Az autógyárakban és beszállítóiknál elkezdődtek a leépítések is.

Eladásra váró kínai autók a brémai kikötőben

Az akkubirodalom visszavág: drámaian visszaesett a magyarországi járműgyártás és a hozzá kapcsolódó elektromos beszállítók teljesítménye

A magas árak és drága hitelek miatt alaposan megcsappant a vásárlási kedv.

 A W-Scope akkumulátorgyár alapkőletétele Nyíregyházán

Lemerülőben az akkus autók piaca, globálisan milliós nagyságrendű eladatlan elektromos kocsi parkol kikötőkben

A visszafogott rendelések miatt egyre több gyártó lassítja az elektromos átállását.

 Az egyre visszafogottabb érdeklődés miatt mind több elektromosautó- gyártó lassítja a termelését

Megfordult a trend, nemcsak munkahelyek, hanem autómárkák is megszűnnek már

Ismét a hagyományos belsőégésű motorok dominálnak az eladási listákon.

A Jaguár E-Pace és I-Pace gyártása is befejeződik idén a Magna Steyr grazi gyárban, és más modellektől búcsúznak a közeljövőben

Nem Bicsérd az első

A hírekkel ellentétben nem a magyarországi gyár lesz az első európai Great Wall beruházás. A legnagyobb magántulajdonú kínai autógyártó, a Great Wall és a Litex Motors 2009. májusában állapodott meg a kínai márka modelljeinek bulgáriai összeszereléséről és forgalmazásáról. 

A Great Wall bolgár gyára rövid úton csődöt jelentett

A beszállítóipar méretéről árulkodik, nincs olyan új autó a világon, amiben ne lenne magyar alkatrész

Az Audi, a Mercedes és a Suzuki évi közel félmillió kocsit gyárt itthon, és még csak most jön a BYD meg a BMW. 

BYD modell kapta a legjobb európai vételnek járó nemzetközi AutoBEST-­díjat

Eltolt határidők, enyhülő elektrosokk: csak lassan terjednek az elektromos autók, és most jön egy szigorítás is

A benzines és dízelmotorok kipufogógázainak csökkentésével párhuzamosan a nehezebb elektromos autók gumikopása is szennyezi a környezetet.

Az Orbán-kormány akkuországot akar, kár, hogy az autók átlagos kora itt 16 év, a támogatás pedig szépségtapasznak is kevés

Jelentős összeget, 60 milliárd forintot szán az Orbán-kormány az elektromos autók elterjedésének segítésére, többek között e-kocsik vásárlására, ami jól hangzó ígéret, ám a folyamatosan öregedő hazai járműpark számára még szépségtapasznak is kevés. Összesen csupán 80 ezer zöld rendszámos autó szerepel a jelenleg ötmilliós járműparkban, amelynek átlagéletkora 2010-ben 11,3 év volt, mára viszont 15,6-re nőtt.

Másfél évtizede a kereskedők kezdtek akcióba: új autó vásárlásakor 200 ezer forintért számították be a lestrapált Škodákat, Trabantokat

Kísértet járja be Európát, a gigantománia kísértete: egyre nagyobbak és drágábbak az autók

SUV-mánia és elektrifikáció hizlalja az új modelleket.

Hatalmas léptekkel érkeznek a kínai gyártók. A Denza D9 hétszemélyes, elektromos autó már inkább busz

Debreceni akkugyár: de hol a víz?

Noha az Orbán-kormány szerint minden adott az újabb kínai akkumulátorgyár biztonságos működéséhez, egymást érik a megválaszolatlan kérdések. Például, hogy hol a víz és hol az energia?

A Debrecen melletti Vekeri-­tó januárban. Aggasztó a nagy vízszint­ingadozás

Örökös a harc a kiszuperált kocsik illegális elhelyezése miatt és örök kérdés, hogy miért nem búcsúzunk méltósággal járműveinktől

Évente százezernél több autó tűnik el.

Az eldobott cigarettacsikk lebomlási ideje tíz év, az alumínium italdobozé 200-500 év, a műanyag zacskóé 200-1000 év, a gumiabroncsé 400 év

Autóipar: ledolgozták hátrányukat, válságban is támadnak a kínaiak

Stratégiát váltottak a kínai járműgyártó cégek, amelyek különösen elektromos fronton lehetnek sikeresek, de továbbra sem reménykedhetünk dömpingárakban.

Az első kínai autó Európában: a Geely frankfurti bemutatója 2005-ben

Lada-gyárból a Kalasnyikov-üzembe

Szűkül az olló az elektromos és hagyományos autók árai között, mert gyártói trükkök miatt utóbbiak is alaposan megdrágultak.

Menekül orosz földről az Ural is, miközben alkatrészhiány miatt világszerte autógyártók állnak le

A II. világháborús veterán motorgyártó már veszi a sátorfáját és orosz földről Kazahsztánba települ.

Békeidőben még szárnyalt a Kamaz

Betegen kapta el a vírust a járműipar

A II. világháború idején tankokra, a koronavírus idején ventilátorokra és maszkokra álltak át az autógyártók.

  • Belföld
  • Gazdaság
  • Külföld
  • Vélemény
  • Kultúra
  • Népszava-videó
  • Fotógaléria
  • Szép Szó
  • Visszhang
  • Nyitott mondat
  • Reflektor
  • Bűnügy-baleset
  • Sport
  • Mozaik
  • Napi Visszhang