Két mozdonnyal elindult a tesztüzem a Budapest-Belgrád vasútvonalon - jelentette be Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebookon.
A becslések szerint potom 979 év alatt meg is térülő, de Kína és az Orbán család számára igen kedvező beruházást Hegyi Zsolt az elmúlt évtizedek legnagyobb hazai vasút fejlesztéseként értékelte, szerinte hosszú távon erősíti Magyarország logisztikai és közlekedési szerepét. A kétvágányú, 160 kilométer hosszú szakaszon a vonatok maximum 160 kilométer per órás sebességgel haladhatnak majd. A tervek szerint Budapestről Kiskunhalasig 75 perc, a kelebiai határig másfél óra, Belgrádig pedig nagyjából 3 és fél óra lesz a menetidő.
„A projekt egyszerre erősíti a nemzetközi vasúti kapcsolatokat, a hazai hálózatot és a budapesti agglomeráció közlekedését. A 150-es vonal újjászületik, és soroksári–dömsödi térségből is gyorsabb, megbízhatóbb eljutás válik lehetővé” - fogalmazott bejegyzésében a vezérigazgató.
A Budapest–Belgrád vasútvonal hivatalos átadását 2026. február 20-ára tervezi az Orbán-kormány.
Ütközőbakkal együtt tolatott, kisiklott egy mozdony a Budapest-Belgrád vasútvonalonBudapest–Belgrád-vasútvonal: Rövidebb utat ígértek, de lehet, hogy a sok százmilliárdos beruházás végén hosszabb lesz az utazásLázár János arra célzott, hogy jövő ilyenkor ő már nem lesz miniszter
