MÁV;tesztüzem;Budapest-Belgrád vasút;Hegyi Zsolt;

Megkezdődött a tesztüzem a Budapest-Belgrád vasútvonalon

Nagyjából 3 és fél óra lesz a menetidő a magyar és a szerb főváros között.

Két mozdonnyal elindult a tesztüzem a Budapest-Belgrád vasútvonalon - jelentette be Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebookon.

A becslések szerint potom 979 év alatt meg is térülő, de Kína és az Orbán család számára igen kedvező beruházást Hegyi Zsolt az elmúlt évtizedek legnagyobb hazai vasút fejlesztéseként értékelte, szerinte hosszú távon erősíti Magyarország logisztikai és közlekedési szerepét. A kétvágányú, 160 kilométer hosszú szakaszon a vonatok maximum 160 kilométer per órás sebességgel haladhatnak majd. A tervek szerint Budapestről Kiskunhalasig 75 perc, a kelebiai határig másfél óra, Belgrádig pedig nagyjából 3 és fél óra lesz a menetidő.

„A projekt egyszerre erősíti a nemzetközi vasúti kapcsolatokat, a hazai hálózatot és a budapesti agglomeráció közlekedését. A 150-es vonal újjászületik, és soroksári–dömsödi térségből is gyorsabb, megbízhatóbb eljutás válik lehetővé” - fogalmazott bejegyzésében a vezérigazgató.

A Budapest–Belgrád vasútvonal hivatalos átadását 2026. február 20-ára tervezi az Orbán-kormány.

A Tisza Párt elnöke arra reagált, hogy a miniszterelnök azt fejtegette, hogy az ellenzéki pártnak tulajdonított - egyébként esélyesen mesterséges intelligenciával készült - megszorításokról szóló tervezet biztosan valódi, hiszen vannak rajta aláírások.