Lázár János;Országgyűlés;miniszter;gazdasági bizottság;Budapest-Belgrád vasút;választás 2026;

Lázár János arra célzott, hogy jövő ilyenkor ő már nem lesz miniszter

Az építési és közlekedési tárca vezetője az Országgyűlés gazdasági bizottsága előtt bejelentette, hogy február 20-án adhatják át a Budapest-Belgrád vasútvonalat.

Könnyen lehet, hogy ebben a minőségben ez az utolsó találkozásunk – idézte a Telex Lázár János első mondatát, amelyet a parlament gazdasági bizottság meghallgatásán mondott építési és közlekedési miniszter. Éves beszámolója elején Lázár úgy fogalmazott, hogy a 2026-os választások kimenetelétől függően van rá esély, hogy a következő években nem fog beszélni a bizottság tagjai előtt, majd meg is köszönte a bizottság tagjainak az együttműködést 2022 óta.

A fideszes politikus rejtélyes bejelentése a jelenlegitől eltérő jövőbeni munkájáról, tevékenységéről nem előzmény nélküli, amelyekről a Népszava rendre beszámolt. Először 2024 januárjában egy Facebook-posztban közölte: „Hat országgyűlési ciklus, azaz közel negyedszázadnyi képviselőség után 2026-ban nem indulok újabb egyéni parlamenti mandátumért” – állt a nyilvánosság elé vasárnap este egy Facebook-posztban Lázár János azzal, hogy két év múlva kiszáll az országos politikából. – „A szűkebb és a tágabb pátriám, a magyar vidék és az Alföld, a politikai közösségem és a pártom továbbra is számíthat a munkámra” – tette hozzá csaknem két éve.

Fél évvel később, 2024 júniusában a jelenlegi építési és közlekedési miniszter megismételte, hogy nem indul a 2026-os választáson. Akkor leszögezte, hogy vannak politikai tervei, de a választókerületével a jövőben nem tud foglalkozni. Alig másfél hétre rá egy podcastben úgy nyilatkozott: „Az, hogy a politikában maradok-e egyáltalán, vagy mit csinálok a politikában, az még egy nem eldöntött kérdés.”

Mindenesetre most még mint tárcavezető közölte a gazdasági bizottság tagjaival, hogy ha minden rendben van, a Budapest-Belgrád vasútvonalat február 20-án adhatják át. Érdekesség, hogy Lázár János arról beszélt, hogy szerinte az építés folyamata az utóbbi időben a folyamat Szerbiában lelassult, Magyarországon felgyorsult, miközben Szerbiában átadták a Szabadka-Belgrád vonalat, a Budapest-Belgrád szerbiai ágát.

Sokan nem tudtak megállni a házuk előtt, annyian álltak oda.