Valóság és propaganda találkozása ma reggel a magyar vasúton – írta az általa közölt képhez Vitézy Dávid, reagálva a péntek hajnalban történt újabb műszaki hibáról, a jelentős késéseket, pótlóbuszok beállítását okozó felsővezeték-szakadásról Abony és Szolnok között. Lapunk is beszámolt az esetről, amelyről a Mávinform azt írta, hogy rövidebb útvonalon közlekedő és kimaradó vonatokra is lehet számítani, és bár ez egyik vágányon nem sokkal 6 óra előtt újraindulhatott a közlekedés. A másik vágány felett a felsővezeték helyreállítása várhatóan a déli órákig elhúzódik.
A volt közlekedési államtitkár, jelenleg fővárosi politikus a fotóhoz még megjegyezte, hogy a reggeli zavart utaslemaradás követte „a dögmeleg csíkos ingavonatról Monoron”.
Vitézy később újabb, felháborodott poszttal jelentkezett azután, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter cinikusan a Tisza Pártra hárította a felelősséget a MÁV-nál kialakult káoszért, és Facebook-oldalán csak annyit közölt az újabb műszaki hibára reagálva: „Az egészségügy után a vasúton a sor: Magyar Péter és szövetségesei most a magyar vasút fejlesztését blokkolják.”
– Miközben gyakorlatilag most már minden egyes nap összeomlik műszaki hibák miatt az ország valamelyik vasúti fővonalán a közlekedés, az ezért felelős miniszter nem elnézést kér vagy lemond, esetleg tájékoztatást ad a kialakult helyzetről és a tervezett intézkedésekről, hanem elkezd megint mindenki mást hibáztatni – most épp az ellenzék vezetőjét. Miközben az ország tele van egy órát vagy annál többet késő vonatokkal, nem működő klímával – az állomások pedig ennek ellenkezőjét állító Lázár-plakátokkal közpénzen. Meddig lehet ezt a pofátlan propagandát tovább tolni? – tette fel a költői kérdést Vitézy Dávid, aki szerint Lázár János rossz döntései közvetlenül és bizonyított módon mélyítették el a magyar vasút válságát.
Utóbbi alátámasztására készített Facebook-videóban a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője össze is foglalta, hogy szerinte mi a fő gond a magyar vasúttal. Ő maga, ahogy fogalmazott, péntek délután egy olyan régi InterCity-járattal érkezett meg Kelenföldre, amin 40 fokos hőség volt.
Leszakadt felsővezeték miatt jelentős késések vannak a Budapest-Szolnok vonalonMint kifejtette, az új InterCity-kocsik beszerzését éppen Lázár János állította le még 2022-ben, most pedig „klímagaranciáról” szóló plakátokkal szórták tele a vasútállomásokat, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy majdnem minden vonat mellé elindítanak egy klímást pótlóbuszt is. Mindeközben a MÁV is azt hirdeti magáról, hogy tökéletesen felkészült a nyárra.
Vitézy Dávid: Három éve kicserélhették volna a győri vonalon a síneket, de Lázár János lehúzta a felújítástMár megint a MÁV győri fővonalán van a baj: pályahiba miatt hosszabb menetidőre készüljenek, pótlóbuszok indulnakMagyar Péter: Én tömítettem el a MÁV vonatain bekrepáló budikat