Orbán-kormány;MÁV;Lázár János;Magyar Péter;

Magyar Péter: Én tömítettem el a MÁV vonatain bekrepáló budikat

A Tisza Párt elnöke arra reagált, hogy az Orbán-kormány a magyar vasút problémái mögött is az ellenzéki formációt látja.

Hallom, hogy Lázár János szerint az egyéves TISZA rátámadt a MÁV-ra és emiatt állított le az Orbán-kormány három éve minden vasúti fejlesztést - kezdte ironikus hangvételű bejegyzését Magyar Péter a Facebookon.

A poszt a következő, terjedelmes „vallomással” folytatódik: „Nyilván a mozdonyok átlagéletkora is a TISZA felbukkanása miatt ugrott hirtelen 50 évre, ahogy a váltók is miattunk törnek és a mozdonyokat is mi gyújtjuk fel brüsszeli utasításra. Kicsit furcsállom, hogy az ukrán Soros Györgynek már mellékszerepet sem osztott Baross Gábor vasminiszter batidai reinkarnációja. Be kell valljam, hogy a szombathelyi InterCity-n az idős hölgy fejére eső lámpabúra csavarjait is én lazítottam meg, sőt jómagam saját kezűleg kapcsoltam le a klímát a Győri Kórházban, ahová a hölgyet szállította a mentő. Azt is el kell hogy ismerjem, hogy a vonatokon bekrepáló budikat is én tömítettem el és a Siemens karbantartói közé is én csempésztem ürgebőrbe varrt ukrán szabotőröket, hogy tönkretegyék a balatoni sorompókat. Meg tudom erősíteni Lázár János ma estére elkészülő újabb posztjának azon állítását, miszerint a TISZA-t a névadó folyó ukrajnai forrásánál lévő csőszkunyhóban Matuska Szilveszter és Kollár Kinga nagymamájának eltitkolt gyereke, Manfred Weber keresztapja alapította a Néppárt pénzügyi segítségével. A MÁV összeomlásának Orbán Viktor 15 éves kétharmados kormányzásával való esetleges kapcsolódása és a valósággal való egyezése csak a véletlen műve lehet. Haza áru ló (3 szó). 284 nap” - fogalmazott az ellenzéki vezető.

Ezt követően aztán Magyar Péter egy kicsit komolyabbra fordította a szót, és felidézte, hogy Làzár János maga állította le az összes vasúti beruházást 2022-ben. Mint jelezte, 115 új mozdony és 39+10 új InterCity szerelvény érkezett volna, de jutott volna pénz pályaépítésre, váltócserére, egyéb infrastruktúra fejlesztésre, ezeket azonban Lázár János lehúzta, sőt már elnyert uniós pénzeket visszaküldött Brüsszelnek és lezárt pályázatokat visszavonatott, s helyette most 30 éves mozdonyokat lízingel. 

Magyar Péter úgy folytatta, hogy Lázár János maga is elismerte, mintegy 900 milliárd forint uniós pénz hiányzik a vasúti fejlesztésből. Az uniós források azonban - közölte a Tisza Párt elnöke - Orbán Viktor és családjának ipari méretű korrupciója miatt nem érkeznek. A megmaradt vasúti szakembereket Magyar szerint Lázár sorra kirugdalja, így a csodának és a megmaradt vasutasok áldozatos munkájának köszönhető, hogy ha soha nem látott késésekkel is, de még járnak a vonatok és egyelőre nem történt óriási tragédia.

„Eközben a batidai bandita tízmilliárdokat harácsolt össze, a választókat napszámosnak tartja, gyűlöletet kelt, uszít és közben az arcunkba röhög. Ne hagyjuk, hogy ők nevessenek a végén!” - zárta bejegyzését az ellenzéki politikus.

A miniszterelnök azután fenyegetőzik büntetéssel, hogy a rendszerváltás óta még senki nem bizonyította ilyen látványosan, mennyire nem működik az államhatalom. Politikai elemzőket kérdeztünk a Budapest Pride-felvonulás után.