„A magyar vasút sok sebből vérzik. Ha valakinek az okoz izgalmat, terjessze nyugodtan, hogy ezek a bajok az elmúlt három évben keletkeztek: én vagyok az okozójuk. Ellenem lehet uszítani, benne van a munkaköri leírásomban, hogy elviseljem” – kezdi csütörtöki Facebook-posztját Lázár János.
Az építési és közlekedési miniszter szerint azonban az nincs rendben, hogy aki őt akarja ütni, az állandóan a vasutasokat és autóbuszosokat találja el. „Azt az 53 ezer embert bántja, akik egy évtizedek óta alulfejlesztett rendszert működtetnek, akik szarból építenek várat nap mint nap” – írta Lázár.
Hozzátette, a MÁV-csoport munkavállalóit tisztelni és becsülni kell, „ahogy a tanárokat, a tűzoltókat, a rendőröket és az egészségügyi dolgozókat”. A tárcavezető hangsúlyozta, kiáll mellettük, és elismerését nemcsak szóval, de tettel is igyekszik kifejezni. Majd bejelentette:
„Erről szól az a megállapodás is, amit ma a Csoportszintű Érdekegyeztető Tanácsán a szakszervezetek vezetőivel kötöttem. Június 30-ig a munkáltató nettó 50 ezer forint kifizetést utal át minden munkavállaló SZÉP-kártyájára, míg december hónapban az évi 350.000 Ft lojalitási juttatáson túl újabb nettó 50.000 Ft kifizetésére kerül sor.”
Mint arról beszámoltunk, múlt szombaton teljesen összeomlott a balatoni vonalon a vasúti közlekedés, miután Érd és Tárnok között meghibásodott egy sorompó. Több ezer ember késett, ha egyáltalán elindult a vonata. Az építési és közlekedési miniszter, Lázár János azt ígérte, hogy az utasok visszakapják a teljes jegyárat, eddig 18 millió forintot fizettek ki.
Mintegy 18 millió forint kártérítést fizetett eddig a MÁV a hétvégi összeomlás miattVitézy Dávid: A szombati vasúti káoszért nem a Siemens, nem a jó idő és nem is a sok utas, egyedül Lázár János felelVitézy Dávid szerint Lázár egyből a Siemenst kezdte el hibáztatni, de egy nap alatt visszakoztak, és a jó időre és a túl sok utasra fogták, hogy „az elmúlt harminc év legpechesebb napja” volt. A MÁV vezérigazgatója csütörtökön közölte, hogy teljes körű sorompóátvizsgálásban állapodott meg a Siemens magyarországi vezetőivel „minden olyan sorompón, amelyet a cég szállított Magyarországra”.
A MÁV vezérigazgatója teljes körű sorompóátvizsgálásban állapodott meg a Siemensszel a vasúti összeomlás után