A szombati üzemzavar kapcsán egyből beindult a Siemens hibáztatása Lázár János részéről, de egy nap alatt visszakoztak, és a jó időre és a túl sok utasra fogták, hogy „az elmúlt harminc év legpechesebb napja” volt – posztolta kedd délelőtt Vitézy Dávid. A Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője nem találgatott, mint írta, tájékozódott a vasutasoktól, és úgy tudja, a meghibásodott sorompó vezérlőjének szellőztetőrendszere romlott el, vélhetően a karbantartás hiánya miatt, és ez vezetett a nyári melegben a sorompó meghibásodásához. – A hiba gyors elhárítása pedig azért nem sikerült, mert nem volt pótalkatrész. Ez pedig már egyértelműen az építési és közlekedési miniszter felelőssége – szögezte le Vitézy.
A politikus, aki a Fővárosi Közgyűlés klímavédelmi, közlekedési és városfejlesztési bizottságának elnöke is egyben, rámutatott, hogy miért is kell szerinte a fideszes tárcavezetőnek egyedül vállalnia a felelősséget. – Miniszteri jóváhagyás nélkül ugyanis egy sorompó-alkatrészt, egy buszablaktörlőt, egy fékbetétet vagy az étkezőkocsiba hamburgerzsömlét sem vehet a MÁV. Lázár János minden korábbinál szorosabb beszerzési kézivezérlése vastagon benne van a MÁV működési zavaraiban – tette hozzá.
A bejegyzés melléklete egy helyettes államtitkári levelet egy 2023-as miniszteri utasításról, amely szerint minden az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) alá tartozó cégnek, így a teljes MÁV-csoportnak is „értékhatárra és tárgyra tekintet nélkül” minden beszerzéshez és közbeszerzéshez az ÉKM előzetes engedélye szükséges, amelyet havonta és előre kell egy formanyomtatványon bejelenteni.
Vitézy Dávid: Lázár János arra utasította a MÁV-ot, hogy a sokat késő vonatokat tüntessék el a vonatinformációs rendszerből– Ha valaki látott már közelről akkora vállalatot, mint a MÁV-Volánbusz-HÉV-csoport, akkor pontosan tudja, hogy a működés veszélyeztetése és érdemi lassítása nélkül egy ilyen utasítást betartani lehetetlen. A MÁV és a Volán vezetőitől százszámra hallani a történeteket, hogy a legalapvetőbb alkatrészek beszerzése is sokszor hónapokig tartó viták árán indulhat meg. és ez a sok hónap késedelem okozza, hogy végül aztán nincs pótalkatrész a sorompóba, amikor kéne – emelte ki Vitézy Dávid. Nem mellékesen azt is megjegyezte: „a cégcsoport összes beszerzést központosítva intézik, az SZK nevű beszerzési központot Bada János, Lázár János volt gimnáziumi osztálytársa vezeti, aki a hódmezővásárhelyi Lázár-propagandaoldal, a Promenád24 tulajdonosa is”.
Hétfőn is 300 pótlóbusz áll készenlétben, rendőri felvezetést kapnak, ha újra összeomlik a MÁVMosdó és étkezési lehetőség nélkül várják az esetleges bevetést a MÁV miatt a fővárosba rendelt buszsofőrökSzombaton is összeomlott a balatoni vonatközlekedés, a MÁV vizsgálatot indított, Lázár János teljes kártérítést ígér