MÁV;Siemens;Lázár János;vonatközlekedés;sorompó;Hegyi Zsolt;

Képünk illusztráció

A MÁV vezérigazgatója teljes körű sorompóátvizsgálásban állapodott meg a Siemensszel a vasúti összeomlás után

Hegyi Zsolt azt ígérte, a két társaság a jövőben szorosan együttműködik, hogy a szombatihoz hasonló sorompóhiba „többet ne okozhasson szinte egész napos zavart egy teljes országrész közlekedésében”.

„Sorompóaudit, vagyis teljes körű átvizsgálás! Ebben állapodtam meg ma reggel a Siemens magyarországi vezetőivel” – közölte a MÁV vezérigazgatója, Hegyi Zsolt csütörtökön a Facebook-oldalára feltöltött videóban

Az ügy előzménye, hogy múlt szombaton összeomlott a balatoni vonalon a vasúti közlekedés, miután Érd és Tárnok között meghibásodott egy sorompó. Több ezer ember késett, ha egyáltalán elindult a vonata. Az építési és közlekedési miniszter, Lázár János azt ígérte, hogy az utasok visszakapják a teljes jegyárat. A MÁV 300 pótlóbuszt állított készenlétbe az eset után – másnap. Vitézy Dávid szerint Lázár egyből a Siemenst kezdte el hibáztatni, de egy nap alatt visszakoztak, és a jó időre és a túl sok utasra fogták, hogy „az elmúlt harminc év legpechesebb napja” volt.

Hegyi Zsolt friss posztjában azt írta: „A pünkösdi hétvége szombati napján makacs sorompóhibák okoztak jelentős fennakadást a balatoni fővonalon. Ezeket a sorompókat a német cég gyártotta és telepítette a vonal – egy évtizeddel ezelőtti – korszerűsítése során. 

A mai találkozónk eredményeképp a Siemens vállalta, hogy teljes körű karbantartási és üzemeltetési auditot végez minden olyan sorompón, amelyet a cég szállított Magyarországra.”

A MÁV-vezér hozzátette, megállapodtak továbbá abban is, hogy a két társaság szakemberei a jövőben „szorosan együttműködnek, hogy a szombatihoz hasonló sorompóhiba többet ne okozhasson szinte egész napos zavart egy teljes országrész közlekedésében”. 

A diákok számára lakhatást is biztosítanak, a program három hónapra szól.