A vágányok és a szerelvények rossz állapota miatt szinte ugyanannyi a vasúti menetidő Tapolca és Budapest között, mint száz évvel ezelőtt – mondta a közigazgatási és területfejlesztési miniszter.
Navracsics Tibor az Inforádiónak adott nyilatkozatában kifejtette, hogy hamarosan elindulhat a balatoni körvasút, valamint a Balatonfüred–Tapolca–Keszthely közötti vasútvonal villamosításának előkészítése.
Jelenleg csak Balatonfüredig közlekednek villanymozdonyok, onnantól dízelvontatású szerelvények viszik tovább az utasokat Tapolca és Keszthely irányába. A miniszter arról is beszélt, hogy a villamosítás előtt már megkezdődtek a fejlesztések, ennek köszönhetően több mint egy hete korszerűbb dízelmozdonyok közlekednek Balatonfüredtől. Elmondása szerint a villamosított vonatok bevezetésével nemcsak a környezetet kímélnék jobban, hanem a menetidő is jelentősen csökkenne a mozdonycsere megszűnésével, akár 20-30 perccel gyorsabbá téve az utazást, hiszen jelenleg ennyi időt vesz igénybe az átszerelés. Navracsics Tibor sajnálatosnak nevezte, hogy a pályák és a járművek elavult állapota miatt ma is közel annyi időt vesz igénybe az út Tapolca és Budapest között, mint száz évvel ezelőtt.
A Magyar Nemzet leírta, hogy a vonatokat is lassítja a Tisza Párt paktuma az Európai UnióvalRégi terve, hogy a Balaton teljes egészében körbejárható legyen vonattal, és most előrelépés történt ebben, hiszen elindultak a körvasút tervezési folyamatai. Szerinte a Balaton turisztikai lehetőségei messze nincsenek kihasználva, ezért fontosnak tartja a tömegközlekedés modernizálását.
Navracsics Tibor arról is beszélt, hogy a 7,5 milliárd forintot elsősorban a tervezési feladatokra és a Balaton környéki vasútállomások korszerűsítésére fordítják, de a következő években további forrásokra lesz szükség más fejlesztésekhez. Elsősorban uniós támogatásra számítanak, mivel a vasútfejlesztés szerepel az EU által támogatható területek között.
A miniszter bízik abban, hogy sikeres pályázatot nyújtanak be, hiszen a tervek megvalósítása jelentős költségekkel járna, ami komolyan megterhelné a hazai költségvetést. Úgy véli, a balatoni vasútfejlesztés összhangban van az Európai Unió célkitűzéseivel, ezért reméli, hogy a szükséges forrásokat Brüsszel biztosítja a feltételek teljesítése után.
Lázár János: Szarból kell várat építenem, a magyar állam nem vesz új vonatokat 2026 előtt