„Újabb részlet a Kollár-vallomásból: a vonatokat is lassítja a Tisza és Brüsszel paktuma” – ezzel a címmel jelent meg egy írás a kormánypárti Magyar Nemzetben.
A szerzőmegjelölés nélkül megjelent cikk arról szól, hogy az Európai Unió pontos nyilvántartást vezet arról, Magyarország milyen fejlesztésekre kíván uniós forrásokat felhasználni (ez triviális és evidens – a szerk.), a pénzeket azonban mondvacsinált, politikai indokokkal tartják vissza az uniós vezetők.
Magyar Péter Kollár Kinga felszólalásáról: én nyilván nem így fogalmaztam volnaTörök Gábor szerint azért erőlteti ennyire a Fidesz a Kollár-beszéd ügyét, mert nincs másMindeközben Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke éppen azokon a helyszíneken bukkan fel és kampányol – legyen szó kórházakról vagy vasúti vonalakról –, amelyek felújítása, korszerűsítése az uniós források visszatartása miatt késlekedik – fájlalja a Magyar Nemzet. Ez az összjáték kapott több fényt azt követően, hogy Kollár Kinga, a Tisza Párt EP-képviselője „leplezetlen őszinteséggel” beszélt arról, a „nagyon hatékony” a brüsszeli politika miként segíti a Tiszta választási esélyeit – fejtegeti a kormánypárti lap, amelyik kitér arra is, hogy a sajtóban eddig csupán Kollár Kingának azokat a kijelentéseit idézték, amelyek az elmaradó kórházi felújításokat üdvözölték. Ez nem igaz, Kollár Kinga beszédének mindegyik leiratában szerepel, hogy a politikus a vasútról is beszélt.
Takács Péter bemutatná, mennyi kórházat újítanának fel a befagyasztott uniós pénzből„Ennek a rohadt rendszernek egyetlen centet sem lenne szabad kifizetni” – Hadházy Ákos védelmébe vette Kollár Kingát„Azt kell mondanom, hogy ez nagyon hatékony volt, hozzávetőlegesen 21 milliárd eurót függesztettek fel a Magyarországnak járó támogatásokból, amelyekből egymilliárdot már el is vesztettek a magyarok. És ennek nagyon súlyos hatása volt a magyar államra. Nem tud befektetni a közszolgáltatásokba. (…) Arra gondolok, hogy példát is említsek, az RRF programból ötven kórházat lehetett volna felújítani, ami nem történt meg. Ha a magyar vasútvonalakat nézzük, ez egy tragédia. Néhány vonalon a vonatok sebessége alacsonyabb, mint 150–170 évvel ezelőtt” – mondta Kollár Kingát.
A cikk szerzője megjegyzi: Magyar Péter korábban heteken át hőbörgött azokban az egészségügyi intézményekben, amelyek fejlesztése az unió miatt egyelőre nem valósulhatott meg. „És hogy a Brüsszel–Tisza-összjáték végleg lelepleződjön, Magyar Péter azokon a vasúti vonalakon is feltűnt – súlyos kritikákat megfogalmazva, többek között az utazási idő kapcsán –, amelyek korszerűsítését a magyar állam kénytelen volt felfüggeszteni, mivel az EU egyértelműen politikai okokból tartja vissza a szükséges forrásokat.
Magyar Péter megkezdte túráját a vasútnál, üzent is Lázár JánosnakAhhoz pedig, hogy mindenki számára teljesen világos legyen a Brüsszel–Tisza-paktum célja, elég, ha Kollár Kinga felszólalásának utolsó gondolatait idézzük fel: „A dolog pozitív oldala, hogy a magyarok romló életszínvonala erősíti az ellenzéket. Én ilyen értelemben nagyon pozitívan tekintek a 2026-os választásra” – zárul egy idézettel a cikk.