Nincs elragadtatva Vitézy Dávid, az LMP főpolgármester-jelöltje attól, hogy a szivárgó hírek szerint kínai hitelből, kínai alvállalkozókkal és kínai technológiával épülne fel a Budapestet délről elkerülő V0-t és a Budapest belvárosát a ferihegyi repülőtérrel összekötő új vasútvonal, amelyre ráadásul – mivel nem kötnék be a MÁV nagyvasúti vonalába – plusz felárat is kellene fizetniük az utasoknak a használatáért.
Vitézy Dávid bejegyzését úgy kezdte, totális tévút lenne a kínaiakkal építtetni a tömegközlekedési rendszertől elkülönített reptéri expresszvonatot Ferihegyre. Ennek két fő okát jelölte meg.
Új magyarországi vasútvonalak: kínai hitel, kínai alvállalkozók, kínai technológiaEgyrészt, mint írta, létezik egy kész terv, hogy a vasúti hálózatba bekössék a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret, különböző elővárosi és távolsági vonatok állnának meg a légikikötőnél, egy új vonalon áthaladva az előtere alatt. Vitézy Dávid szerint ezáltal több irányból lenne vonattal elérhető a repülőtér: nemcsak a Belvárosból, hanem Kelenföldről, a Közvágóhíd térségéből és a vidéki nagyvárosok felől is. Posztjában ennek szemléltetésére egy térképet is mellékelt. Hozzátette, minderre ráadásul nem csak terv, hanem építési engedély is van, uniós forrásból meg lehetne csinálni. "Elkülönült reptéri expresszvonatot építeni kínai hitelből ehhez képest őrült pazarlás volna és mivel csak a belvárost érné el, leginkább a turistákat szolgálná" - jelezte a főpolgármester-jelölt.
Ami a dolog másik részét illeti, Vitézy Dávid leszögezte, Budapestet nem szabad Peking játszóterévé tenni. „Láttunk már tervet Budapesten sok évvel ezelőtt is végig “lábakon” vezetett kínai reptéri magasvasútra, ami nem a meglévő MÁV-hálózatra épített, hanem önálló új infrastruktúrán akart bejutni a reptérről - városképromboló, igénytelen és felesleges terv volt. Ott a vasút, azt fejlesszük!” - írta.
Gondolatait azzal zárta, nagyon reméli, hogy a hírekben megjelent terv nem válik valósággá, ugyanis, mint fogalmazott, helyrehozhatatlan hiba lenne, ha a repülőtér európai és hazai országos vasúti rendszerbe való bekapcsolása és valós, hálózatos tömegközlekedési megoldások felkínálása helyett csak egy drága kínai luxusvonat épülne a budapesti reptérre.