A Budapest-Belgrád vasútvonal korszerűsítése jó üzlet lesz a hitelezőnek és a kínaiaknak, valamint a kivitelező cégeknek. Talán nem okozott földrengésszerű meglepetést, hogy a nyertes csapat magyar tagja az Orbán Viktor strómanjaként számon tartott Mészáros Lőrinc nevével fémjelzett RM International Zrt. lett. Az átlagosan 20-25 százalékosra becsült "alkotmányos költség” nélkül is nagyot lehet a munkán kaszálni. Főleg úgy, hogy a jelenlegi áron 700-750 milliárd forintra becsült költségeket végül a magyar adófizetők állják majd.
De nem panaszkodhat a BMW sem. Az új debreceni gyár 1 milliárd euróra, 320-322 milliárd forintosra tervezett beruházásának majd’ felét magára vállalta a magyar állam, illetve a város önkormányzata. Debrecen megvásárolta a 400 hektáros területet, ahol 2023-tól az elektromos Bömcsik legördülnek a szerelőszalagokról.
A Magyar Közlönyben a napokban megjelent kormányhatározatok szerint az infrastruktúra, így a közúti, vasúti összeköttetés maitt sem kell hogy fájjon a feje a bajor autóóriásnak. Azt is megépítik a nagylelkű magyarok. Legalábbis a Magyar Közlönyben a kormányhatározatok között az olvasható: a határkeresztező vasutak, egy nagy sebességű és két gyorsvasúti vonal megépítésének előkészítésére, a megvalósíthatósági tanulmányok előkészítésére szánt összegekből több mint 1 milliárd forintot csoportosítottak át a debreceni BMW gyár infrastrukturális beruházásának további támogatására.
Igaz, a bajor cég az iparág fölött gyülekező viharfelhők láttán már nem siet a gyár építésével. Ha Donald Trump amerikai elnök beváltja a fenyegetését, és év végéig akár 25 százalékos vámmal sújtja a mexikói árukat, közöttük az európai autógyárak leányvállalatait is, sőt erre a sorsra jutnak az anyacégek is, akkor meglehet: vakvágány épül Debrecenben.