Már nagyban dolgoznak a dugódíj bevezetésének előkészítésén a Budapesti Közlekedési Központban (BKK). A BKK a korábbi elképzelésekkel szemben vizsgálja egy gyorsított, 2016. január elsejei bevezetés lehetőségét.
A formálódó javaslat szerint a zónahatár a Budafoki út–Október 23. utca–Bocskai út–Karolina út–Villányi út–Budaörsi út–Alkotás utca–Krisztina körút–Margit körút vonala lenne, míg Pesten a Hungária körút. Bár nem vetették el véglegesen a Nagykörutat sem. Tarlós István főpolgármester egy szűk körű megbeszélésen most az utóbbi mellett tette le a voksát, bár korábban a Hungáriát tartotta jobbnak.
A kapus beléptetőrendszer kiépítése és beüzemelése legalább 1-1,5 évet venne igénybe. A P+R parkolók kialakítása – főként a szükséges területek megszerzése miatt – még többet, de a költségek is tetemesek. A kapuk felállítása 3-4 milliárdba kerül, a kapcsolódó beruházások – léptéktől függően – 15-40 milliárdot emésztenek föl. A főváros azonban szinte mindent elhagyna ebből – még a kapukat is. Az autókat a meglévő, illetve az e célból újonnan kihelyezett köztéri kamerákkal pásztáznák, a büntetés mértékét pedig kellően riasztó összegben állapítanák meg. Kapuk híján lehetetlenné válik a zónán belül eltöltött idő arányában történő fizetés, így marad az előre megváltott napijegy. Ezeket például a BKK jegyautomatáiból lehetne megvásárolni.
Változnának viszont a díjtételek. A korábbi egy vonaljegy, majd a később tervezett 500 forint helyett a legújabb verzió két vonaljegy árát, vagyis 700 forintot javasol napi behajtási díjként. Az éves bérlet ára 115 ezer forint körül mozogna. Korábbi számítások szerint a napi 500 forintos díj 30 milliárdnál is több bevételt hozna Budapestnek - írja a Népszabadság.