Nagyon nehéz helyzetbe került a kormány által megmenteni kívánt Ganz-Mavag és a magyar vasúti járműgyártásban kulcsszerepet betöltő Dunakeszi Járműjavító Kft. miután a bíróság csütörtökön elrendelte a felszámolásukat. Szakmai forrásaink szerint valószínűleg már csak a cég(ek) újraállamosítása lehet a kiút – írja a Szabad Európa. A lap korábban elsőként írt arról, hogy hogy a cégek nemrég levélben közölték üzleti partnereikkel: egyelőre nem tudnak fizetni nekik.
A GMVI egy olyan cégcsoport központi cége, melynek a Dunakeszi Járműjavító Kft. is – ebben 2020-ban egy darabig Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter szintén tulajdonos volt, sőt, mint a 24.hu annak idején megírta, alig szállt be a cégbe 2020-ban, máris nyertek egy 32 milliárd forintos megbízást a MÁV-tól járműgyártásra. Ha valóban bedől a járműgyár, az egész magyar vasút megérezheti. Dunakeszin végszerelték például az emeletes KISS-motorvonatok középső kocsijait, és jelentős mennyiségű javítási munkát végeznek a MÁV-nak. A társaság jelenleg 673 embert foglalkoztat.
NER-es üzleti háború állhat a HÉV-ügy mögött Orbán Viktor két erős emberének politikai torzsalkodásávalA cégcsoport azután került nehéz helyzetbe, hogy egy Egyiptomnak szánt 1350 darabos személyvagon üzletből az orosz partner Transmashholding kiszorult az ukrajna elleni orosz agressziót követően. Dunakeszin egyedül csak jelentős veszteséggel tudták a vagonokat gyártani.A kormány ugyanakkor a nyáron bejelentette, hogy megmenti a dunakeszi gyárat, sőt erről két rendeletet is elfogadott. A cég pénzügyi konszolidációjához legkevesebb 40 milliárd forintra lenne szükség. Egy szakmai forrásunk szerint elképzelhető, hogy az állam mégsem akar ennyi pénzt a jelenleg is kormányközeli üzleti körök tulajdonában álló cégcsoport megmentésébe.
Nem tervez tömeges elbocsátásokat a Dunakeszi Járműjavító