Úgy tűnik, hogy a menetrendet nem, de a bekalkulált késéseket sikerül tartania a MÁV-nak – írja a hvg.hu.
A közlekedési vállalat késési biztosításokkal kapcsolatos kérdésükre azt válaszolta, hogy a biztosítás bevezetése, azaz június 1. és július 23. között – a húsz percet meghaladó késés miatt – kifizetett 50 százalékos jegyár-visszatérítések összköltsége mintegy 170 millió forint. Ez „megfelel a késési biztosítással kapcsolatos idei költségvárakozásoknak”. Hozzátették,
a késési biztosításra éves szinten akár 2 milliárd forintot is elkölthet a vasút.
Ez a becslés – egész naptári évvel számolva – közel 167 millióra jön ki havonta, tehát a vasúttársaság által betervezett kártérítési keret a nyári szezonban eddig tapasztalható késések és fennakadások csaknem kétszeresére van tervezve.
A portál szerint az eddigi kifizetéseket értékelő válaszukban vagy elhallgatták, hogy a becsléseikhez képest feleannyi fennakadással hozták le a nyár első felét, vagy úgy számolnak a MÁV-nál, hogy az igazi káosz csak ősszel vagy télen jön, a nyárinál jóval több húsz percen túli késéssel.
A MÁV tájékoztatása szerint az egy hét híján két hónap során mintegy 15 ezer járat komolyabb késése miatt, 308 ezer hoppon maradt utasnak kellett kártérítést fizetniük.
Kezdődik az iskola, a MÁV egy héttel előtte egy hónapra lezárja a Keleti pályaudvartNem jön ki a MÁV az alagútból, a jövőben a vonatközlekedés egyre súlyosabb összeomlásaira kell felkészülni114,3 millió forintot utalt vissza a MÁV az utasoknak a késések miatt júniusban