Több, védett személyek ellátásában jártas szakember is hangsúlyozta, hogy az Észak-Pesti Centrumkórház – Honvédkórházat alapvetően a rend jellemzi. Ez az ország talán legaprólékosabban szabályozott intézménye. Elképzelhetetlen, hogy a KEHI (Kormányzati Ellenőrzési Hivatal) jelentésében taglalt két évvel ezelőtti tábornoki zsírleszívásról ne tudott volna az intézmény menedzsmentje, illetve a honvédelmi miniszter, s az az ő ellenükre történhetett volna.
Egyik forrásunk úgy fogalmazott:
elképzelhetetlen, ha belép egy magas rangú tábornok a Honvédkórház épületébe, arról ne tudna a főigazgató. Ha pedig olyan beavatkozásra van szüksége, ami nem tartozik a közfinanszírozott ellátások közé, akkor arról a felettesei is értesülnek.
A jog esetenként további politikai vezetők beavatását is előírja. A VIP-ellátásra jogosult személyek egészségügyi ellátását is szabályozó nyilvános rendelet ugyanis úgy fogalmaz, hogy a védett személy a számára szükséges egészségügyi ellátáshoz kapcsolódó egyéb ellátáshoz is hozzáférhet, ha ezt kéri, és ha ahhoz a kormányzati munka összehangolásáért felelős miniszter hozzájárult.
Ruszin-Szendi Romulusz megbélyegzése a fentiek fényében akkor lenne kerek, ha felvetnék azok felelőségét is, akik akkor vezetőként az ügy érintettjei voltak. Közöttük Wikonkál Norbert kórházi főigazgatóét és Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszterét. Mindketten a 2022-es eset idején is hivatalukban voltak.
Ruszin-Szendi Romulusz a KEHI-jelentésre: Ez semmi más, csak a karaktergyilkosság újabb fejezeteKEHI-jelentés: A Honvédkórház fizette Ruszin-Szendi Romulusz zsírleszívását, a költségeket utólag behajtják a volt vezérkari főnökönA már idézett rendelet is jelzi, hogy a VIP-ellátásra jogosultak extraszolgáltatásokat is kérhetnek, de hogy ennek hol vannak a határai arról a nyilvánosság nem tudhat semmit. Tucatnyi kérdéssel próbáltuk tisztázni például, hogy mik azok a szolgáltatások, amelyek az állampolgároknak nem érhetők el a közfinanszírozásban, de az állam biztosítja a VIP-betegeinek. Arra is rákérdeztünk, hogy milyen költséghelyre könyvelték el a tábornok szóban forgó esztétikai műtétjét? Ám adekvát választ nem kaptunk sem a Honvédkórháztól, sem az Országos Kórházi Főigazgatóságtól, sem a Belügyminisztérium sajtóosztályától.
Helyettük a Kormányzati Tájékoztatási Központ írt, de csupán annyit:
„A VIP Guard rendszer a jogszerűen végezhető egészségügyi ellátások automatikus rögzítésére szolgál. Ahogy a KEHI-jelentés megállapítja, Ruszin-Szendi Romulusz esetében eleve törvénytelen volt a közpénzre elvégeztetett szépészeti zsírleszívás.” (Ezt viszont nem kérdeztük.)
Aggasztó ebben a jelentésben az is, hogy az eset után több mint két évvel kerül nyilvánosságra, ami megkérdőjelezi, hogy milyen belső ellenőrzés van abban a kórházban, amely egyébként évek óta kiemelkedő, milliárdos tartozásokat halmoz fel időről-időre.
Ez az adósság akár elfedheti, hogy itt a VIP-páciensek rendszeresen kapnak a tb-nél nem elszámolható, így a közfinanszírozásban nem elérhető szolgáltatásokat.
A közpénzkezelést tekintve nem megnyugtató az sem, hogy egy visszásságot föltáró ellenőrzéshez az kellett, hogy a rezsim egyik vezetője átálljon a politikai „túlsó oldalra”. Önmagában emiatt nehéz eloszlatni azt a gyanút, hogy a most nyilvánosságra hozott „tényfeltárás” is csak emiatt indított bosszú része.
A hiteles ellenőrzés annál is inkább fontos lenne, mert a VIP-ellátás szabályai a nyilvánosság számára nem megismerhetőek. Az úgynevezett VIP-guard ellátás részleteit a személyvédelemre vonatkozó kormányrendelet (160/1996), az ORFK, a belügyminiszteri utasítások, valamint az egészségügyi intézmények speciális protokolljai szabályozzák melyek többsége viszont nem nyilvános dokumentum.
Ruszin-Szendi Romulusz: A Honvédelmi Minisztérium titkolózik, mert vaj van a fejénA honvédelmi bizottság azt állítja, hogy Ruszin-Szendi Romulusz jelentéseket hamisított, Magyar Péter tragikomédiát emlegetBelső forrásunk szerint a VIP Guard-csoportba sorolható páciensek (például a Nemzetbiztonsági Szolgálatok alkalmazottai, a honvédség vezetői vagy a kormányzat tagjai, egyéb fedett személyek) úgynevezett generált taj-számot kapnak. Ezzel tartják nyilván egészségügyi adataikat. Azok kikerülését nemzetbiztonsági kockázatnak ítélik. Azaz, ha Ruszin Szendi Romulusz tábornokot a nyilvánosság előtt sikerült összefüggésbe hozni a szóban forgó beavatkozással,
ahogyan ezt a kormányzati propaganda teszi, úgy nem csak az orvosi titoktartást, hanem belső biztonsági szabályokat is meg kellett szegni
– mondta informátorunk. Csütörtökön Gulyás Gergely kormányszóvivő, aki egyébként szakmája szerint jogász, sajátosan magyarázta a helyzetet. Mint mondta: nem gondolja, hogy megsértették volna az adatvédelmi szabályokat, szerinte ugyanis a nyilvánosságra hozott eljárás nem volt tb-támogatott, azaz nem egy szükséges és nélkülözhetetlen beavatkozás adatai kerültek ki.
Adatvédelmi szempontból aggályos, ami történt, de nem bűncselekmény, hanem személyiségi jogaiban sértették meg Ruszin-Szendi Romuluszt, amiért ő maga kérhet elégtételt – mondta lapunknak Alexin Zoltán adatvédelmi szakértő. Aki szerint adatvédelmi szempontból az első nagy tanulság:
attól hogy nincs ott valakinek a neve, vagy a taj-száma az még semmit nem jelent az adatai védelme szempontjából, simán beazonosítható.
Ez pedig alapjaiban rendítheti meg az elektronikus szolgáltatási térben kötelezően gyűjtött adatok biztonságába vetett hitet. Az is beszédes, hogy a KEHI-jelentés, amelynek minden oldalán jelzik, hogy nem nyilvános maga a kormányzat tette ki a honlapjára.
„Ő VOLT A SOROS ROMULUSZ” – írta ezúttal a fideszes Pócs János egy megperzselt disznóraRuszin-Szendi Romulusz: Ha nekem börtönbe kell menni, hogy a Tisza kétharmaddal nyerjen, akkor bemegyek a börtönbe