Vasárnap este elromlott egy vasúti sorompó a balatoni fővonalon, Tárnok és Martonvásár között – írja a 444.hu egy hozzájuk beérkezett belső utasításra hivatkozva.
A dokumentum szerint a sorompó 20 óra 2 perctől vált használhatatlanná, azt pedig nem tudni, mikor javítják meg. A műszaki hiba miatt korlátozták a vonatforgalmat, az érintett szakaszon legfeljebb nyolc vonat haladhat át. Az EMMA rendszerében több vonatnál is megjelent a biztosítóberendezési hiba mint késési ok. A 20:16-ra kiírt Tópart InterCity 31 perc, a 20:22-re várt Vízipók sebesvonat pedig 32 perc késéssel érkezett meg Kelenföldre.
Vasárnap este fél 10 körül a 20:46-ra Kelenföldre várt Kék Hullám InterCity Tárnoknál várakozott, közben pedig már több mint 45 perc késésnél tartott. A közvetlenül mögötte érkező Vitorlás InterRégiónak is meg kellett állnia Tárnoknál, így már több mint 30 perc késést szedett össze. A MÁVINFORM nem közölt semmit a sorompó hibájáról, a szolgáltatás Facebook-oldala két napja inaktív.
Megint késtek szombaton a balatoni vonatok, ám a térkép kikapcsolása miatt ez egyáltalán nem feltűnő Az osztrák vasút térképéről lehet megtudni, mennyit késnek a magyar vonatokMindez azt jelenti, hogy egymás után már a harmadik hétvégén fordul elő valamilyen súlyos műszaki hiba a balatoni vasútvonalon. Június hetedikén szintén Tárnok közelében vált hibássá egy sorompó, a múlt héten pedig egy szerelvény lerobbanása okozott fennakadásokat.
Az első meghibásodott sorompó után a Magyar Államvasutak (MÁV) a Siemens által szállított valamennyi magyarországi sorompón karbantartási és üzemeltetési auditot végzett, amely elvileg a napokban lezárult, mivel a bejelentés június 12-én történt, a határidőnek pedig a jövő hét közepét jelölték meg – ez a nap június 18-a volt. Azt nem tudni, hogy a most meghibásodott eszközt a Siemens gyártotta-e.
A MÁV vezérigazgatója teljes körű sorompóátvizsgálásban állapodott meg a Siemensszel a vasúti összeomlás után