A MÁV új, gyorsított közbeszerzési eljárást írt ki a vonatpótló buszok biztosítására. Az öt részre bontott tendert négy cég nyerte el, a keretmegállapodás értéke pedig összesen 3,5 milliárd forint – írja az Átlátszó.
Az oknyomozó portál szerint a korábbi keretmegállapodás összegei a tervezettnél jóval korábban kimerülnek, főként azért, mert Lázár János „erősítő nyári buszjáratokat” rendelt meg a MÁV-tól. Bár az eredménytájékoztatót még nem tették közzé, a MÁV már felöltötte az EKR-be a bírálati összegzéseket. Így a lap összesíteni tudta, mennyibe kerül az adófizetőknek az, hogy a kieső vonatok helyett buszokkal szállítják majd az utasokat egyes szakaszokon országszerte.
A központi régióra vonatkozó részt a B Euro Car Kft. nyerte 856 millió forint értékben, az Észak-Nyugat régiósat pedig ugyanekkora összeggel a Balaton Busz Idegenforgalmi és Kereskedelmi Bt. A Dél-Nyugat régióban a Pannon Busz-Rent Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. lett a befutó 583 millió forint értékben, a Dél-Kelet régiót a Balaton Busz Idegenforgalmi és Kereskedelmi Bt. vitte el szintén 583 millió forintért, míg az Észak-Kelet régiót az INTER TAN-KER Zrt. nyerte 622 millió forint értékben.
Így összesen a MÁV a tervek szerint mintegy 3,5 milliárd forintért rendel vonatpótló buszokat.
A nyertesek közt van az a Pannon-Busz-Rent Kft. is, amelyben a Tiborcz István többségi tulajdonában álló Waberer’s vásárol üzletrészt, vagyis Orbán Viktor vejének is hasznot hozhat a mostani megbízás.
Mint arról beszámoltunk, szombaton összeomlott a balatoni vonalon a vasúti közlekedés, miután Érd és Tárnok között meghibásodott egy sorompó. Több ezer ember késett, ha egyáltalán elindult a vonata. Az építési és közlekedési miniszter, Lázár János azt ígérte, hogy az utasok visszakapják a teljes jegyárat.
Hétfőn is 300 pótlóbusz áll készenlétben, rendőri felvezetést kapnak, ha újra összeomlik a MÁVVitézy Dávid: A szombati vasúti káoszért nem a Siemens, nem a jó idő és nem is a sok utas, egyedül Lázár János felel