Kína;Szeged;Magyar Közlöny;BYD;

Magyarországra érkezett a BYD vezetője

„Késő esti műszak a reptéren. Isten hozta Wang Chuanfu urat” – írta Joó István kormánybiztos a közösségi oldalán. Egyelőre nem tudni, a felek pontosan miről egyeztetnek.

„Késő esti műszak a reptéren. Isten hozta Wang Chuanfu urat, a BYD alapítóját és elnökét Magyarországon” – mint azt a Világgazdaság kiszúrta, ezt írta Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési ügynökség vezérigazgatója szerda éjszaka a Facebook-oldalán. A BYD legfőbb vezérigazgatója az éjjel érkezett Magyarországra, ahol a politikus fogadta a ferihegyi repülőtéren.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a felek miről egyeztetnek. A lap korábban arról számolt be: a BYD azt tervezi, hogy az akkumulátoros járművek mellett plug-in hibrid elektromos autókat is gyártani fog az Európába tervezett üzemeiben, köztük az épülő szegedi gyárban. A szegedi BYD-gyár mintegy 4,5 milliárd dollárból valósul meg, és várhatóan évi 200 ezer járművet fog gyártani 2025 végétől. A teljes termelést ennél jóval nagyobbra, 350 ezer darabra tervezik.

A 24.hu eközben arra hívja fel a figyelmet, hogy a szerdai Magyar Közlönyben megjelent egy Orbán Viktor miniszterelnök által jegyzett kormányrendelet, amely szerint a kormány stratégiai együttműködési megállapodást ír alá a BYD kínai anyacégével és magyarországi leányvállalataival.

Tovább erősíti a lakossági közműszámlák „rezsibokszával” szemben főképp az MSZP által táplált átverésgyanút, hogy az MVM pénzügyi jelentésein alapuló számításaink szerint az állami energiacsoport gáznagykereskedője, az MVM Ceenergy tavalyelőtt köbméterenként átlag 106, tavaly pedig 86 forintért szerezhette be a nyersanyagot.