Budapest jól rezonál a világban egyre erősebben megnyilvánuló trendekre. A főváros ma már azoknak a tudatos utazóknak a kedvence, akik túl vannak a klasszikus Róma–Párizs–London háromszögön, és valami mást keresnek – jelentette ki Orbán Ráhel a Mandinernek adott interjújában. A miniszterelnök lánya, a BDPST Koncept alapítója szerint „az utazók egyre inkább vágynak arra, hogy ne csak nézzenek, hanem érezzenek is – hogy megérintse őket egy város hangulata, ritmusa, lelke. Budapest pontosan ilyen: egy európai főváros, amely még mindig felfedezetlen annyira, hogy tudjon meglepetést szerezni, de ahol már az első nap után úgy érzed magad, mintha helyi lennél”.
Orbán Ráhel arról is beszélt, hogy nem igazán szereti használni a prémiumturista kifejezést. „Sokkal inkább azt mondanám, hogy Budapestnek azok az utazók »állnak jól«, akik nyitottak, kíváncsiak, értik a város rétegeit, sokszínűségét, és vigyáznak is rá. Ők nemcsak »végigmennek« rajta, hanem kapcsolódnak ahhoz, ami benne történik. Rájuk kellene fókuszálnunk a kommunikációnkban”.
Szerinte jól látszik, hogy Budapestet sokan olyan városként élik meg, ahol az élmény messze túlszárnyalja az amúgy is pozitív elvárásaikat. „Itt gyakran nem azt kapod, amire számítasz, hanem többet. Ha négycsillagos élményre készülsz, könnyen lehet, hogy ötcsillagos érzéssel távozol. Ez nemcsak a szállásokra, hanem a kulturális programokra, a gasztronómiára, a város hangulatára is igaz. Budapest gyakran túlteljesíti önmagát, és ettől lesz igazán emlékezetes. Ezt az élményt kellene erősítenünk – egyedi tartalmakkal, hiteles márkaépítéssel, valamint a szolgáltatások minőségét célzó beruházásokkal tudjuk megtartani és még inkább idehozni ezeket az utazókat” – jelentette ki.
A miniszterelnök lánya az interjúban többek közt azt is mondta, hogy
Budapest egyik legnagyobb erőssége a sokszínűsége, itt nem kell választani a történelem és a kortárs kultúra között, minden megvan, egymás mellett természetesen, mindenre van tér, és mindenhez tartozik egy autentikus környezet.
Budapest biztonságos, nyitott, barátságos.
még hiányzik az egységes, erős városüzenet, amit a sarki kávézó éppúgy képviselhet, mint egy nagy szálloda.
a vidéki turizmus motorja a hazai közönség, így nem szabad csak a külföldi turistákra építeni.
fontos, hogy a külföldiek számára ne különálló célpontként jelenjen meg a vidék, hanem természetes, organikus kiegészítője legyen a budapesti itt tartózkodásnak.