A képen Keleti Éva és Korniss Péter mosolyog egymás mellett egy autóban. Történetesen a fotós járművében a hátsó ülésen. Mindketten fontosak Eszter életében. Éva néni (így hívja Eszter a kilencven három éves fotóművészt) a Mester, akitől leginkább a szakmához fűződő mentalitást tanulhatta meg. Sokat dolgoznak együtt, Keleti Éva utódjának tekinti Gordon Esztert. Korniss Péter pedig legutóbb épp Eszter mostani kiállítását nyitotta volna meg. (Betegség miatt ezt nem tehette meg.) Egy másik képen szintén ketten vannak: Jancsó Miklós és Szabó István hajol össze, olyannyira titkos amit beszélnek, hogy egy kicsit a szájuk elé is teszik a kezüket. A kiállítótér egy távolabbi szegletében világsztárok láthatók a képeken.
Egy fotósorozaton például Paul McCartney, akivel Gordon Eszter másfél napot tölthetett a budapesti Aréna koncertje előtt, sőt a magyarul elhangzott összekötőszövegek kiejtésében is segíthetett a zenésznek. A sorozat melletti képen Iggy Pop félmeztelenül, kissé lecsúszott nadrágban a Sziget Fesztiválon rendezett fellépésén 2006-ban. A kép elkészítéséhez a küzdőtéren a nézők feje felett tartott fényképezőgéppel várta a megfelelő pillanatot. Az eredményt látva megérte. (Mindezt a Veiszer Alindával tartott közös tárlatvezetésen mesélte el az érdeklődőknek.) A nadrág egyébként a koncert kezdete óta ugyanígy állt a zenészen és végig nem mozdult el egyik irányba sem.
Egy másik képen Mick Jagger különös testtartásban, utómunkában kissé elforgatottan. A fotó 2007-ben készült a Rolling Stones koncertjén a Puskás Ferenc Stadionban. Mick Jagger melletti képen Szörényi Levente és Bródy János látható együtt 2017-ben az István, a király Budapesti Operettszínházban tartott bemutatóján. A fotó sokat elárul a két művész az utóbbi időkre jellemző, egyetlen pillanatba összesűrített viszonyáról.
A kiállítás magyar portréblokkjának képei (Kurátor: Szarka Klára) között találjuk a Kocsis Zoltánról 2009-ben készített fotót, a zenész a Cannes-i tengerparton ül eltűnődve. Kiderült, a zongoraművész nem is tudott arról, hogy fotózzák. Gordon Eszter ezzel kapcsolatban csak annyit jegyzett meg, hogy előfordul, hogy a fotósnak észrevétlennek kell maradnia. Visky András író az egyik képen közeliben belemosolyog a kamerába, Bánfalvi Eszter színésznő pedig kismamaként színes hajjal, meztelen hassal fekszik egy ágyon. Gordon Eszter képei egyszerre közvetlenek és tele vannak játékkal és persze váratlansággal. Maurer Dóra képzőművész előtt egy kisbaba látható, szinte belelóg a képbe. Béres Ilona színésznőt pedig abban a pillanatban örökítette meg, amikor Keleti Éva kiállításán az Aranytízben fiatalkori önmagával kell szembesülnie. Keleti Éva egyébként telefonon is bejelentkezett a tárlatvezetés alatt és többek közt a következőket mondta: „Gordon Eszteré a jövő. Mondhatom egy régebbi tévéműsorra utalva, előttem az utódom. Amit Eszter csinál, azt mindet látni kell. Nem csak a színházi képeit és színészportréit, hanem mindent. Belelát a lelkekbe, számára az alany nem egy a sok közül, hanem valaki. Akit megismer, majd véleményt formál róla és csak ezután veszi elő a fényképezőgépét.” Keleti Évához csatlakozva, csak ajánlani tudjuk Gordon Eszter gödöllői kiállítását.
Infó: Képbe zárt pillanatok. Gordon Eszter fotográfus kiállítása. Gödöllő, Művészetek Háza, nyitva: 2024. november 10-ig