Szárnyalás és nehézkedés

Kőszegen július 20-ig tart a Köz-játék Fesztivál, színházi bemutatókkal, gyerek- és zenei programokkal, kiállítással várják azokat, akik a művészetben kifejezhető közjátékokra is kíváncsiak.

A Felső szomszédokban mélyebb lelki rétegekbe is eljutnak a szereplők

Vágyakozás a megváltásért

Először vittek Wagner-operát színre a Szentmartgitbányai Kőfejtőben szerda este. A bolygó hollandi Philipp M. Krenn rendezésében rendkívül látványos, emellett érvényes színházi pillanatokat is tartogat. 

Minél tovább szemlélte az ember a színpadot, annál több izgalmas részletet fedezhetett fel

Szóbeszédek örvényében

A Csetepaté Chioggiában Rusznyák Gábor rendezésében a Városmajorban, a helyhez és az időhöz illő fülledt, szenvedélyes vígjáték. Magas a játék hőfoka, de a figurák és a viszonyaik abszolút nem idegenek.

A chioggiai nők egymást és magukat sem kímélve küzdenek a saját igazukért

Búcsú Kovács Dezsőtől

1956-2025

Mindig új diktátorok jönnek

Két erdélyi előadás kapta a legfontosabb díjakat idén a Magyar Színházak 37. Kisvárdai Fesztiválján. Tompa Gábor kolozsvári előadása lett a legjobb produkció. A legjobb rendezésnek járó elismerést Bocsárdi László kapta a sepsiszentgyörgyi Angyal szállt le Babilonba rendezéséért. 

Az újvidéki Tanyaszínház Szigligeti Ede: A cigány című előadását parkban játszották. A különleges helyszín a társulatnak és a darabnak is nagyon jól állt

Lelkek szabad szárnyalása

A Magyar Színházak Kisvárdai Fesztiválján több előadás pregnáns eleme az álomdramaturgia. Tompa Gábor nagyon személyes kolozsvári rendezése pedig a fesztivál egyik csúcspontja lett.

Ritkán látható annyira személyes előadás – főként egy fesztiválon –, mint a Tompa Gábor által színre vitt Én vagyok a szél

Idén Szolnokon rendezték meg az Országos Színházi Találkozót

Az esemény tavaly óta vándor rendezvényként működik. A versenyprogramban megjelent több markáns, főként a társulati kohézió fontosságát szimbolizáló produkció. 

A Ház a blokkok között című marosvásárhelyi elő­adás a társulat óriási erejét, fegyelmét és remek egyéni teljesítményeket mutatott

Súlyos szószínház Jean Racine Bereniké című darabja

Önmagunkba záródva. 

Jérémy Lopez és Suliane Brahim az előadás egyik jelenetében

„A táncot művelők nincsenek egyszerű helyzetben, mert államilag nem rendezték a műfaj helyzetét”

Június 17-én kezdődik Győrben a XX. Magyar Táncfesztivál. Velekei Lászlót, a Magyar Táncművészek Szövetségének elnökét, a Győri Balett igazgatóját kérdeztük a tánc mostani megítéléséről, a műfaj megújításának lehetőségeiről.

„Nagyon fontos, hogy ebben az egyre zajosabb világban a fiatalokkal is fel tudjuk venni a kapcsolatot”

Nyikolaj Erdman Az öngyilkos című „haláli végjátékát” játsszák Miskolcon Szabó Máté rendezésében

A címszerepben Fandl Ferenc rengeteg izgalmas színnel jeleníti meg az örvénybe került kisembert.

Az előadás fanyar kabaré jellegét erősítik a poénok, ám minden mondat mögött ott rejlik a groteszk helyzet szomorúsága is

A drámai erő győzelme

Kulka János színészi nagysága, jelenlétének erőssége már az első dalsoroknál is megmutatkozott több mint tízezer néző előtt a Csinibaba Táncdalfesztiválon.

Kulka János a színpadon, Vitáris Iván és Sena társaságában

„Hát éljen száz alakban” – Emlékezetes este volt az Örkény Színház társulatának születésnapi bulija az Arénában

Több ezer néző előtt, sok meglepetéssel, és nem utolsósorban igazi és megható színházi pillanatokkal.

A társulat megválaszolta, mit keres egy kicsi színház egy ekkora teremben

Szinetár Miklós: A bőrünk alá is bejön a politika

A rendező Önéletrajzszerűség és egyebek című életrajzi sorozatának harmadik részében a rendszerváltástól napjainkig meséli el sztorijait, történeteit.

„Mióta elindultak a tankok, az oroszoknak nem lehet igazuk”

Apályok és dagályok

Több, elsősorban rendezői szempontból markáns előadás szerepel az idei Madách Nemzetközi Színházi Találkozón, a Mitemen. Mítoszokat, filozófiai kérdéseket járnak körül a saját színházi nyelvükön. 

Az Oreszteia érzékelteti, hogy bár lenne rá esélyünk, úgy látszik, nem tudunk szabadulni a háborúktól

Kevesebb embert tud foglalkoztatni az Opera, a 35 távozó közül 21-en még nem is tudják, hogy az Erkel Színházban folytathatják

Ókovács Szilveszter szerint lényegében ugyanott, ugyanazt, ugyanannyiért fogják csinálni.

Új drámák jönnek, amelyek a magyar tudósok életét, felelősségét, etikai dilemmáit dolgozzák fel

Ezek elkészültét külön keretből - a nagyszínpadi produkciót tíz millióval, a stúdió előadást öt millióval - támogatja az MTA.

A Janovicsban ugyanazt az improvizatív színházi nyelvet alkalmazza ifj. Vidnyánszky Attila, mint az Ifjú barbárokban

A tervezett trilógia második darabját a Mitemen játszotta két alkalommal a kolozsvári társulat.

Van, amikor azt érezhetjük, hogy egy nevettető kabarét nézünk, máskor pedig könnyeket előcsaló drámát

Kapolcsra költözik nyáron a Margit-negyed

Világsztár, vagyis Franz Ferdinand is fellép idén a Művészetek Völgyében.

Hobo tíz nap alatt kilenc különböző estet tart Vigántpetenden

Szikora János: A rendszerváltás előtt a politikai ellenzékhez soroltak, volt is belőle konfliktusom

Vándorállat a libikókán címmel rendeznek öt részes beszélgetés sorozatot a Székesfehérvári Vörösmarty Színházban, amelyben a tizenkét év után búcsúzó igazgató Szikora János emlékeit idézik. Hétfőn este a negyedik epizódban a vígszínházi rendezői időszaka volt napirenden. 

Hegedűs D. Gézát többször is rendezte a Vígben a Székesfehérvártól most búcsúzó Szikora János

Beköszönt az új Erkel, telt ház és tapintható feszültség jellemezte a kezdetet

A várakozás óriási volt.

 Idén 3,5 milliárd, 2026-ra 3 milliárd, illetve 2027-re 2,5 milliárd forint állami támogatást kap az Erkel

A bűn lavinája

Friedrich Dürrenmatt A csendestárs című ritkán játszott drámáját tűzte műsorára a Thália. Szikszai Rémusz rendezése döntéseink lehetséges következményeivel szembesít. 

Dürrenmatt darabja erős emberi tragédia, meglepetésekkel teli krimi, könyörtelen társadalom­kritika, Görög László alakítása érzékeny és emberi

Kézjegy

Hankó Balázs fontosnak tartja, hogy Magyarországon ne csak egy szűk kör kiváltsága legyen az operába járás

Anna Netrebko Lady Macbeth lesz az Operában. A korábban az Erkel Színházban játszott népszerű operákat és baletteket az Eiffelben tartják repertoáron.

Az igazságérzet ricsaja – Búcsú Galkó Balázstól

 „A munkásnak nem több a bére, / mint amit maga kicsikart, / levesre telik és kenyérre /s fröccsre, hogy csináljon ricsajt.” Fenti néhány sor József Attila Hazám című verséből való. Ezt a költeményt Galkó Balázs minden évben elmondta a XXI. Század Társaság által alapított Hazám-díj átadásán.

Udvaros Dorottya: Engem nem lehet koholt vádak alapján börtönbe zárni

A színésznő  irtózik a politikától, mert szerinte annyi sok hazugság és szenny kapcsolódik hozzá. Úgy véli, egy produktumot csak a minőség határozhat meg, akik nézik, nem teljesen hülyék. Nem lehet őket átverni. Szabadúszóként sokfelé játszik, olyan feladatot vállal, ami szakmailag érdekli. Interjú. 

A szavak igazi ereje

Rostand Cyranójából Martin Crimp írt egy új változatot, melyből Várady Szabolcs fordításának a felhasználásával Závada Péter készített egy még újabb szövegkönyvet. Az adaptációt a Budaörsi Latinovits Színház tűzte műsorra Pelsőczy Réka rendezésében.

Böröndi Bence Cyrano és Fröhlich Kristóf Christian szerepében

Kegyetlen tetemrehívás, torokszorító látlelet a 2031 a Katona József Színház Kamrájában

A fiatal alkotók – az író Bíró Zsombor Aurél és a rendező Dohy Balázs előadása – keserű szembenézés és kendőzetlen kitárulkozás egyszerre.

A fiatalokból álló színészcsapat nagyszerű. A tanárt játszó Fekete Ernő figurájáról (középen) mindent el lehet hinni

Nádas Péter és a testek érzéki viszonyrendszere

Az Örkény Színház a kortárs irodalom egyik legjelentősebb alakját, Nádas Pétert kínálta közönségének a színházi világnapra. Felolvasószínház, beszélgetés, illetve frissen megjelent kötetek kísérték a kifejezetten az alkalomhoz illő eseményt.

Forgách András, Nádas Péter és Mácsai Pál a beszélgetésen

Repül az árva madár - A Sokszor nem halunk meg egyszerre film, zenemű és színház

Tompa Andrea regényéből Gáspár Ildikó írt színpadi változatot és meg is rendezte az Örkény Stúdióban.

A Sokszor nem halunk meg időben és helyszínekben is hatalmas utat jár be, nem könnyű színpadon megjeleníteni. Gáspár Ildikónak mégis sikerült hatásos és rendkívül jól működő színpadi verziót írnia a regényből

Cseh Tamás a síron túl

Cseh Tamás egy szál gitárral is képes volt színházat teremteni. Volt hozzá előadói karizmája, és nem mellesleg nagyon izgalmas daltémái. 

Szabó Győző és Czakó Julianna egyik duettje
  • Belföld
  • Gazdaság
  • Külföld
  • Vélemény
  • Kultúra
  • Népszava-videó
  • Fotógaléria
  • Szép Szó
  • Visszhang
  • Nyitott mondat
  • Reflektor
  • Bűnügy-baleset
  • Sport
  • Mozaik
  • Napi Visszhang