Magyarország nem fenyegetésként, hanem lehetőségként tekint Kína gazdasági nagyhatalommá válására - jelentette ki a miniszterelnök politikai igazgatója a Xinhua állami hírügynökségnek adott interjújában.
Orbán Balázs úgy vélekedett, hogy Hszi Csin-ping elnök budapesti látogatása sarkalatos pont volt a kétoldalú kapcsolatokban, ami ezek csúcspontja volt - s amolyan „koronaékszerként” tekintenek rá. Emlékeztetett, hogy Magyarország az első európai országként szállt be az Egy út, egy övezet kezdeményezésbe, amelynek keretében „mély és gyümölcsöző partnerséget” alakítottak ki Kínával a beruházások, a kereskedelem, a zöld fejlesztés és a technológiai innováció terén.
Nyugati az ország, de keletre tart, Kína elvárja az Orbán-kormánytól, hogy a szószólója legyen az Európai UnióbanNéhány projekten kívül hivatalosan alig lehet valamit tudni a magyar-kínai csúcstalálkozó eredményeiről„Gyakorlati és pragmatikus együttműködésekre van szükségünk” - fogalmazott a politikai igazgató, megjegyezve, hogy az Egy út egy övezet tökéletes példa arra, hogyan lehet a gyakorlatban is megvalósítani az általa említett célkitűzést. Az együttműködés zászlóshajójának a Budapest-Belgrád vasútvonalat nevezte, amely a legmodernebb technológiával épül, s egyben „tökéletes példaként szolgál a magyar emberek igényeinek kielégítésére”.
Több mint ezer ingatlant sajátít ki az Orbán-kormány a Budapest-Belgrád vasútvonal miattOrbán Balázs nyilatkozatát azzal zárta, hogy a nyugati országoktól való leválás helyett az összekapcsolást hatékonyabb stratégiának tartja. Képesnek kell lennünk arra, hogy az eurázsiai kontinenst összehozzuk, és megértsük, hogy a világnak közös jövője van - fogalmazott.
Egy picit visszatérve a Budapest-Belgrád vasútvonalra, ami sokkal inkább Peking igényének a kielégítésére épül, mint sem a magyar emberekére. 85 százalékban kínai hitelből finanszírozzák, a legutóbbi hír az, hogy a magyarországi szakasz 2026-ra elkészül, a horribilis költsége jegyében titkosak a szerződései is így aztán végképp nem tudni, miként profitálnak az építkezésből azok a magyar emberek, akiket Orbán Balázs említett. Jó hír viszont, hogy a beruházás körülbelül ezer év alatt meg is térülhet.
Néhány magyar ember biztosan jól jár: a 800-900 milliárd forintos felújítási projektet egy kínai-magyar konzorcium nyerte el. Magyar részről ebben Mészáros Lőrinc cégei érdekeltek.
VSquare: Poloskát gyanított Lázár János tárcája a kínaiaktól ajándékba kapott modellvonatokon