A budapesti utasok és közlekedési civil szervezetek határozott kiállásával megmentettük a Budapest-bérletet, a közlekedési miniszter és a főpolgármester a lájkvadász egymásra mutogatás helyett kénytelenek voltak asztalhoz ülni, megállapodni és végül fenntartani a tarifaintegrációt - írja egy szerda délelőtti bejegyzésben Vitézy Dávid.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábbi vezetője annak kapcsán nyilvánult meg, hogy közzétették a vármegye- és országbérletek március elsejétől érvényes felhasználási szabályait. Úgy véli, hogy az a fővárosi, aki havonta csak egyszer is kimegy az agglomerációba, annak megéri a vármegyebérletet megvennie. Emellett visszaáll a korábbi rend és az InterCity vonatok másodosztályán is helyjegy váltása nélkül lehet majd utazni Budapesten belül a BKK-bérlettel.
Megszületett a nagy Karácsony-Lázár alku, marad a Budapest-bérlet, de a főváros elfogadja a vármegyebérletet isKarácsony Gergely: 9500 forint helyett 8950 forintba kerül majd a Budapest-bérletKitért arra is, hogy a jegyrendszer integrációja még elmaradt, így külön jegy kell Budapesten belül a BKK-járatokra, valamint a vonatokra, ugyanakkor reményét fejezte ki, hogy előbb-utóbb ezek teljes körű integrációjára is sor kerülhet.
Posztját azzal zárta, hogy a kedvezményes, az eddiginél jóval olcsóbb új bérletrendszer nyomán várhatóan kieső körülbelül évi 20 milliárd forint bevételt az állami és fővárosi költségvetésnek vissza kell pótolni a Magyar Államvasutak (MÁV) és a BKK kasszájába, ha nem akarjuk, hogy az olcsóbb bérletek rosszabb szolgáltatási színvonalat okozzanak. Erre a közlekedési szakmai közvéleménynek oda kell figyelnie a következő hónapokban.