A Political Capital elemzése alapján mi is beszámoltunk arról, hogy a pedofilbotrányt követő lemondások után több mint 10 milliót költött facebookos hirdetésekre a Megafon, most azonban a Telex azt írja: a kormány narratíváját a közösségi médiában sulykoló influenszerközpont heti hirdetési számlája most 30 509 462 forint.
A Facebook statisztikaplatformja alapján február 8. és 14. között a Megafon 79 szponzorált posztot dobott be a rendszerbe. Novák Katalin és Varga Judit február 10-én mondott le, szóval a 30 millió forintos megafonos számlában még benne vannak az ez előtti két nap eseményei, viszont nincsenek benne a csütörtök-péntekiek. Mivel a hirdetéseket egyre több pénzzel fűti a Megafon (február 14-én már egyetlen nap alatt több mint 8 milliót költöttek erre), a teljes gőzzel futó kampány heti költségét a portál szerint 50-60 millió forint közé becsülhetjük.
Több mint tízmilliót szórt el hirdetésekre Novák Katalin lemondása óta a MegafonÖt nap alatt elszórt több mint 20 millió forintot Magyar Péter lejáratására a MegafonÖsszehasonlításképpen a Telex felidézi, hogy a 2022-es választási kampányban a fideszes kommunikációból oroszlánrészt vállaló Megafon heti facebookos hirdetési számlája 40 millió forint körül mozgott, ami a választás előtti utolsó hetekben 70-80 millióig emelkedett.
Orbán Viktor elintézte a botrányt azzal, hogy jó emberek is hoznak rossz döntéseket, egyszer sem mondta ki Novák Katalin vagy Varga Judit nevétOrbán Viktor próbált rendet tenni a fideszes fejekben, de van, amiről mélyen hallgatottAmíg Novák Katalinnal kapcsolatban értetlenség uralkodik az Orbán-kormány tagjai körében, Balog Zoltánt már indulatosabban ítélik meg