Megközelítőleg hárommillió percet, vagyis öt év nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai 2023-ban, ami a jelenlegi módszertan szerinti számítás 2017-es bevezetése óta a legrosszabb eredmény. Az elmúlt hat év adatait nézve látszik, hogy a Covid idején volt egy javulás, de azóta drámai ütemben romlik a vasúttársaság teljesítménye – írja a Telex az elmúlt hat év késési adatai alapján, amelyet a lap kért ki a MÁV-tól.
A portál felidézte, hogy az állami szolgáltatónál 2017 óta egy olyan keretrendszert használnak, amelybe csak a 6 percnél hosszabb késéseket számítják bele, vagyis az 5 perc 59 másodperccel később érkező vonat még pontosnak számít. Ezekből a hat percnél hosszabb késésiekből jött össze a hárommillió perc. Az adatokból megállapították azt is, hogy tavaly 2020-hoz képest 80, 2018-hoz képest 40 százalékkal késtek többet a MÁV vonatai. Amíg 2017-ben „csak” 3,5 évet késett a MÁV, a jelenlegi tehát az új módszertannal mért időszak messze legrosszabb eredménye.
A magyar vasúti közlekedés késéseit leginkább nem a vonatokat üzemeltető MÁV-Start hibái okozzák, hanem jellemzően a lepusztult infrastruktúra helyzetével függ össze. Gyakori késési ok, hogy balesetek esetén a helyszíneléshez 2-3 órára le kell zárni a vasútvonalat – ez egyvágányú pálya esetében forgalomszünetelést, kétvágányú pályánál vagy korlátozást, vagy szintén forgalomszünetet jelent.
Vitézy Dávid szerint az államszocializmust idézte Lázár János tisztogatása a MÁV-nálGyakoriak a műszaki problémák, például a pályahiba, biztosítóberendezés meghibásodása, járműhiba, sebességkorlátozás, sorompó üzemzavara, esetleg meghibásodása, de késésekhez vezet a rossz idő vagy egy másik ország vasúttársaságának „átvett” késése is.
A MÁV szólt Lázár Jánosnak, hogy az állam is milliárdokat bukhat a busz- és HÉV-szerződések felmondásávalFelújít a MÁV: hat településen a szabad ég alatt várakoznak az utasok, a régi állomást gyorsan ledózerolták, ám az újat még el sem kezdték