;

Telekom;Vodafone;leállás;kárpótlás;

- Fejenként egy ezrest fizet a Vodafone az ügyfeleinek a keddi szolgáltatásleállásért

A szolgáltató a következő számlán írja jóvá majd a kompenzációt. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Telekom követik-e versenytárs példáját.

A Vodafone kompenzálja a keddi szolgáltatásleállásért az ügyfeleit – írja az Economx pénteken. Néhány napja a Telekommal együtt mindkét távközlési szolgáltató hálózata országszerte akadozott, sokan hívást indítani sem tudtak, sőt az összeomlással egy időben több, a NER-es lapokat kiadó Mediaworkshöz tartozó portál is elérhetetlenné vált. A két szolgáltató akkori közlése szerint a leállást áramkimaradást okozta.

A Vodafone Magyarország arról tájékoztatta a portált, hogy „a Magyar Telekom Cloud & DataCenterben (Dataplex) bekövetkezett váratlan áramkimaradás miatt a bérelt infrastruktúrán nyújtott szolgáltatási területeken a Vodafone TV szolgáltatások helyreállítási ideje közel 24 órára nyúlt, amelynek oka a hirtelen áramkimaradás okozta, egymástól függetlenül jelentkező hibák feltárása és megoldása volt”. Mindezért, a január 2-3. közötti időszakban a Vodafone TV szolgáltatásban bekövetkezett szolgáltatáskimaradás kompenzációjaként az érintett ügyfelek januári havidíjából 1000 forintot jóváírnak, amelyet a következő számlán érvényesítenek.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a Telekom hoz-e hasonló intézkedést, a történtek után a hvg.hu csütörtöki cikkében tért ki arra, hogy a Magyar Telekom sajtóosztálya még kedden késő délután reagált a történtekre, kijelentve, hogy a központi funkciókat ellátó hálózati berendezések redundáns, szünetmentes rendszerrel és generátorral védett villamosenergia-ellátással rendelkeznek. Azaz egymástól független rendszerek képesek biztosítani az áramellátást, ha az egyik kiesik, belép a másik.

Szerintük a gond az volt, hogy a szolgáltatások egyik üzemeltetési helyszínén az áramszolgáltatást biztosító rendszerben komplex probléma keletkezett, így a redundáns villamosenergia-ellátás is kiesett, ahogy a cég fogalmaz, „rövid időre”, de állításuk szerint a kiváltó okot kivizsgálták és haladéktalanul elhárították. A lap megjegyezte, hogy a Telekomnál a szolgáltatás valójában 1,5–2 óra múlva állt helyre országosan.

Eközben az elsődleges munkaerőpiacon dolgozók száma 34 ezer fővel, a külföldön dolgozóké pedig 13 ezerrel nőtt, míg a közfoglalkoztatottaké hatezerrel csökkent az egy évvel korábbihoz képest.