;

toborzás;kormánypropaganda;megafon;

- Csak decemberben 15 milliót költött hirdetésre a Megafon, hogy „digitális szabadságharcosokat” toborozzon

Virtuális szőnyegbombázás nélkül elég nehéz lehet megtalálni azokat, akikben ennyire nincs szégyenérzet.

Úgy tűnik, nincs elég propagandistája a kormányzati paneleket a közösségi médiában puritán demagógiával arcba toló, teljesen átláthatatlan finanszírozású Megafonnak, a fideszes beszélőfejeket tömörítő szervezet a Facebookon toboroz új „digitális szabadságharcosokat”. Ehhez pedig a Lakmusz szerint komplett digitális szőnyegbombázást hajtanak végre: a Magyarországon élő, 18 és 45 év közöttiek körében hirdetve összesen 8-10 milliószor jelentek meg a hírfolyamban.

A lap felidézi, hogy a 2020 augusztusában alapított propagandaszervezet nem először hirdet utánpótlásképzést: a cég Polgár utcai irodájában készült, Facebookon közzétett csoportképei alapján csak tavaly több mint 20 alkalommal tartottak ingyenes, négynapos közösségimédia-képzést, ezeken a Lakmusz szerint közel 250 jelentkező vett részt. A mostani akció azonban úgy tűnik, intenzitását tekintve a korábbiakon is túltesz, december 4-e óta 6 kormánypárti beszélőfej, valamint a Megafon hivatalos oldala összesen csaknem 20 fizetett posztban, körülbelül 15 millió forintért hirdette az intézmény új kurzusait (a Meta adatai alapján 14 650 000 és 15 300 000 forint közötti összegről van szó).

A videókat egyenként 175 ezer és 1 millió forint közötti összeggel támogatták meg, amelyek természetesen egy kaptafára magyarázzák meg, miért érdemes csatlakozni a „legmenőbb jobboldali közösséghez”. Deák Dániel Gyurcsány Ferenc és a „balliberális sajtó” miatt emlegette a „patrióta” (értsd, fideszes - a szerk.) hangok szükségét, Apáti Bence „baloldali médiafölényt” hazudott, Filep „a kopasz oszt” Dávid pedig arról fantáziált, hogy a „Facebook még mindig az ellenfélnek lejt”. Bohár Dániel úgy magyarázta az akciót, hogy a politika a „hagyományos médiából az internetre költözött”, a KonVerzió nevű megafonos mémoldal pedig azok jelentkezését várja, akiknek elegük van a „woke és baloldali propagandából”.

Az online szőnyegbombázás révén a videók mintegy 1,4 millió felhasználóhoz jutottak el, a Meta adatai szerint leginkább 25-34, valamint 35-44 év közötti budapesti férfiakhoz.

Miközben a Megafon tagadja, hogy a cég működését magyar adófizetői pénzből is finanszírozzák, a bíróság 2022 januárjában kimondta, hogy megalapozottan lehet erre a következtetésre jutni. A szervezethez javarészt átláthatatlanul, különböző cégek és alapítványok közbeiktatásával juthatnak állami források.

A kormánypárti propagandaintézmények átláthatatlan finanszírozásáról korábban lapunk is többször is beszámolt, az elmúlt években például legkevesebb nyolcmilliárd forint érkezett kormányzati propagandistákhoz, valamint a Fidesz érdekében kampányokat folytató egyéb szervezetekhez úgy, hogy a pénzek eredetéről szinte semmit nem tudni. Csak a Megafon egyetlen év alatt kétszer annyi pénzhez jutott, mint amennyi a teljes ellenzék állami kampánytámogatása volt.

Nem osztatlan a gyár érkezése feletti öröm a helyiek körében.