Szeged közvetlen közelébe települ a kínai BYD, vele együtt pedig kínaiak is. A Szegeder riportja szerint a Liliom Lakókertben élők életét igencsak felforgatják a történtek: vannak, akik már azon gondolkodnak, hogy elköltöznek a városrészből, másokat pedig csak a lakáshitel marasztal ott.
A lap felidézi, hogy Botka László szegedi polgármester és Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az ünnepek előtti utolsó munkanapon jelentette be, hogy a BYD Szegeden építi fel első európai autógyártó üzemét. A kezdeti nagy titkolózások ellenére Botka László ezt azzal magyarázta, hogy az önkormányzat közvéleménykutatást végzett, és a lakosság „döntő többsége támogat egy ilyen környezetvédelmi, ipari beruházást”. A Liliom Lakókertben élő, többnyire fiatal felnőtt családosok azonban a lap szerint nem így gondolják. „Ez egy csendes, nyugis, családias környék lett volna” – panaszkodott egyikük.
„Múlt hét pénteken itt volt három kínai. Drónoztak, aztán amikor elkezdtem beszélgetni az egyik szomszéddal, idejöttek érdeklődni, hogy van-e eladó, kiadó ház”
– mesélte a férfi, hozzátéve, a BYD új gyárának felsőbb vezetői szerinte valószínűleg ide költöznek majd be. Mint mondta, a lakóparkban élők „fel vannak háborodva azon, hogy ideraknak egy ipari parkot, holott ez lehetne éppen az autópálya túloldalán” is. Hozzátette, őt egyébként személy szerint nem is elsősorban a gyár zavarja, hanem az azzal járó útépítések, amelyet követően a kertek végében fog zúgni egy négysávos út. Ráadásul a kínai cég által lefoglalt mintegy 300 hektáros területen kiváló minőségű szántóföldek vannak, ahol inkább földművelést kellene végezni.
Egy másik, nyilatkozó pár arról sincs meggyőződve, hogy az egyelőre szabadon hagyott területeket később nem építik-e be, illetve, hogy az ígérettel összhangban tényleg mentes lesz-e a környék az akkumulátorgyártástól. Egy férfi pedig arról beszélt a lapnak, hogy ő Debrecenből költözött Szegedre, ahol már nagyon sok a vendégmunkás, és attól tart, hogy most a BYD miatt Szegeden is ez várható. A lap szerint ennek van realitása, a gyárnak ugyanis mintegy háromezer dolgozója lesz, Csongrád-Csanád vármegye foglalkoztatottsága pedig majdnem teljes.
Néhány utcával odébb, a Béketelepen már pozitívabb BYD fogadtatást tapasztaltak, a zajtól sem tartanak különösebben és jó munkalehetőségnek tartják, bár a vendégmunkásokkal szemben azért részint ott is akadtak fenntartások.
Szijjártó Péter bejelentette, tényleg Szegedre jön a világ legnagyobb elektromosautó-gyártó cégeElindult a kilenc az egyben fóti akkuper, a BYD akkuösszeszerelő üzem környezetvédelmi engedélyét támadták meg a bíróságonMinden idők legnagyobb magyarországi beruházása valósulhat meg Szegeden, ötmilliárd euróért építhet gyárat a kínai BYD