Az egyezkedést a vasúttársaság kezdeményezte a Déli pályaudvar tulajdonosi struktúrájának megtisztítása érdekében. A vasúti területen ugyanis a budavári önkormányzatnak is volt 4000 négyzetmétere. Cserébe első nekifutásra semmire se használható zárványtelket, várfaldarabot ajánlott a MÁV, de a kerület nem engedett, míg végül az önkormányzat számára kedvező alku született.
„A MÁV az I. kerület 4000 négyzetméteres tulajdonrészével megegyező nagyságú részt ad a Mészáros utcai ingatlanból, sőt arról is meg tudtak állapodni, hogy a másik felét kedvezményes áron veheti meg az önkormányzat”
– tájékoztatta a Népszavát V. Naszályi Márta. Az I. kerületi polgármester ugyanakkor sietett tisztázni, hogy a területen a korábban felmerült elképzeléssel ellentétesen nem turistabusz parkolót alakítanak ki, hanem rekreációs övezetet. A jövőbeli funkciókat közösségi tervezés keretében a lakossággal együtt határozzák meg.
Korábban nagy vihart kavart, hogy a kerületbe, elsősorban a budai Várba és a Gellérthegyre érkező napi 300 turistabusznak parkolót alakítanak ki a Mészáros utcai egykori ipari területen, amelyet az akkori elképzelések szerint bérbe vettek volna a MÁV-tól. A heves lakossági tiltakozás hatására azonban ez végül lekerült a napirendről. A turistabuszok problémájára egyelőre az a válasz született, hogy a járművek után a budai Várba való behajtás előtt várakozási megváltási díjat kell fizetni.
Véglegesíthetik a turistabuszok kitiltását a Várból