Az érdekvédő kijelentette: ha ez a két feltétel teljesül, a mostaninál nagyobb munkabeszüntetés jöhet, de, ha legalább az egyik nem valósul meg, befejezi a bérharcot.
Dobi István, a Szaksz elnöke hozzátette: a MÁV-Volán-csoport keddi, a reprezentatív szakszervezetek és a munkáltató képviselőinek részvételével megtartott Csoportszintű Érdekegyeztető Tanács ülésén a munkáltató azt mondta, egy nagyon kedvező, a dolgozók számára is elfogadható bérfejlesztésre tett volna ajánlatot, amit csak a sztrájk miatt vont vissza. Az érdekvédő szerint azonban ez hazugság, az ülés napirendjének nem volt ilyen pontja.
A MÁV Zrt. az ülés után azt közölte: akár egy decemberi bérmegállapodás esélye is adott volt, ám a munkáltatói bérajánlat kialakításáról szóló egyeztetési folyamatot megakasztotta az advent második vasárnapjára, illetve az azt követő hétfőre időzített figyelmeztető sztrájk. Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója kijelentette: a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet által megfogalmazott 25 százalékos bérkövetelés nem illeszthető össze a cégcsoport, illetve a nemzeti költségvetés lehetőségeivel, annak vitatott jogszerűsége, időzítése pedig aláásta a kölcsönös bizalmat. Megjegyezte azt is: nem rendelkezik tulajdonosi mandátummal arra, hogy bérajánlatot tegyen. Ugyanakkor hozzátette, 2024. január 16-án folytatni kívánják a bértárgyalásokat, így minden feltétel adott ahhoz, hogy – az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően – az év legelején megszülethessen a 2024-re vonatkozó bérmegállapodás is.
„Ebben az országban mindenkinek sztrájkolnia kéne” – Az emberek drukkolnak a Volán-sofőröknek, néhányan a teljes leállást is támogatnákMeleg János, a közlekedési dolgozók másik reprezentatív érdekvédelmi szervezetének, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke nem ért egyet a sztrájkkal. Az ATV egyik műsorában úgy fogalmazott: nem európai szintű gondolkodás, hogy a tárgyalások előtt hirdetett sztrájkot a Szaksz. Ő kizárólag tárgyalás útján kialkudott, és akár 15 százalékos emelést is elfogadhatónak tartana.
Megírtuk: a szakszervezet azért hirdetett kétnapos sztrájkot, mert elakadtak a jövő évi bérfejlesztési tárgyalások. A közlekedési ágazatban működő reprezentatív szakszervezet közül csak a Szaksz tartotta elfogadhatatlannak, hogy a cég a jövő évi költségvetésben mindössze 6-10 százalékos bértömeg növekedést tervez. Dobi István kijelentette: ilyen inflációs környezetben ez vállalhatatlan, 25 százalékos keresetfejlesztési igényt tart elfogadható tárgyalási alapnak. Lázár János erre azt mondta, a követelés irreális és eltúlzott.