Megsérült a felsővezeték Szárligeten, ezért 13:40-től a hiba elhárításáig nem közlekedtek a vonatok. A hibát délután 2-re sikerült elhárítani - közölte a Facebookon a Mávinform.
A munkálatok gyors befejezése ellenére a történtek miatt jelentős fennakadások alakultak ki, az érintett nemzetközi vonatok a fennakadás végéig várakozásra kényszerültek, ennek megfelelően a Liszt Ferenc EuroCity (EC 145) 70 perces késéssel érkezett a határállomásra, emiatt csak Budapest-Kelenföldig közlekedett, onnan az utasoknak az M4-es metrót kellett igénybe venniük, hogy eljussanak a Keleti pályaudvarra. A szerelvényforduló miatt a Keleti pályaudvarról 16:40-kor induló Semmelweis EuroCity (EC 148) Kelenföldig FLIRT motorvonatként közlekedett, az utasoknak ott kellett átszállniuk az eredeti szerelvénybe.
Egy, a Telexnek nyilatkozó szakértő szerint a hiba hátterében az is állhat, hogy a működő pályán évtizedek óta mindig egy irányba mentek a vonatok, a felújítás kezdete óta pedig hirtelen két irányba közlekednek. „Nem volt idő tesztelni, hibákat javítani. Reggel kétszer volt Ácson sorompózavar, elsőre fél órát bírt ki” – mondta.
Dühöngenek és káromkodnak az utasok, de Mészáros Lőrinc így is jól járAz 1-es fővonal felújítását azt követően rendelte el Lázár János építési és közlekedési miniszter, hogy a pálya olyan rossz állapotba került, hogy egyes szakaszokon le kellett korlátozni a vonatok sebességét. A MÁV jelezte, hogy a felújításra nincs pénzük, mire a miniszter kormányzati segítség helyett kirúgott több felsővezetőt.
Lázár János: amivel eddig foglalkoztam, azt mindig sikerre vittem, ez is így leszVitézy Dávid szerint Lázár János érkezése óta hanyatt-homlok menekülnek a vasútfejlesztési szakemberek, verseny híján pedig tovább romlik a szolgáltatásLázár János megtalálta a felelősöket, tisztogatásba kezdett a MÁV-nál