A február 13-án kiadott környezetvédelmi engedély módosítását kérte a kínai CATL, mert azt tervezi, hogy csökkenti az eredeti engedélyben szereplő gyárterület nagyságát, ezáltal csökkentve az akkumulátorgyártás szennyezési körét. A módosítási kérelemről 60 napon belül dönt a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal – tette közzé a CGTN kínai állami hírportál. A hírt a Magyar Vasút vette észre.
A CATL kérelmében az áll, hogy a földhasználat optimalizálásával a kínai cég
a projekt alapterületét 277 ezer négyzetméterről 240 ezerre kívánja csökkenteni, miközben a gyár területe csaknem 13 százalékkal kisebb lesz az eredeti tervben szereplőnél.
A CGTN felidézi, hogy tavaly ősszel a magyar kormány bejelentette: a CATL-é az ország történetének legnagyobb beruházása, értéke elérheti a 7,9 milliárd eurót, és 9000 munkahelyet teremthet.
Mint lapunk is megírta, nemrég a Fővárosi Ítélőtábla másodfokú végzésével megsemmisítette azt a korábbi bírósági döntést, amelyben a Debreceni Törvényszék megtagadta a kínai CATL 3000 milliárdos debreceni óriásberuházásának leállítását. Ez azt jelenti, hogy az elsőfokú bíróságnak új eljárást kell lefolytatnia arról, hogy környezetvédelmi szempontok miatt leállítja-e az Orbán-kormány által kiemelt beruházássá nyilvánított akkugyár-építést.
A gyár környezethasználati engedélyét – többek között a vízproblémára hivatkozva – magánszemélyek, civil szervezetek és ellenzéki pártok is megpróbálták megtámadni, a közelmúltig eredménytelenül.
Döntött a Fővárosi Ítélőtábla, mérlegelni kell a debreceni akkugyár-beruházás azonnali leállításátAkku kontra ivóvíz: precedenst teremt a debreceni eset„A debreceniek haragját biztosan ki fogja váltani, hiszen még a déli övezetbe tervezett CATL ügyét sem nyelték le, s máris nyakukba kapták az újabbat”