;

fővárosi önkormányzat;tömegközlekedés;elégedettség;Kelenföldi pályaudvar;fizetős parkolás;

- Kelenföld az a hely Budapesten, ahol örülnek a fizetős parkolásnak

A főváros közútkezelője szerint pozitív, hogy nappal alig 65 százalékos, éjjel pedig csupán 15 százalékos az elkerített P+R parkoló kihasználtsága.

Amióta fizetőssé váltak a kelenföldi P+R parkolók, vagyis július elsejétől, rögtön visszaesett a kihasználtságuk is – írja a 24.hu a Budapest Közút csütörtöki közleményére hivatkozva. Tájékoztatásuk szerint a Kelenföldi pályaudvar mellett, az Etele téren és Őrmező parkolóiban „visszaszorult az a jelenség, hogy sokan körbekerített autótárolónak használták a területet”. 

Eredetileg a P+R parkolók ideológiája ugyan az volt, hogy a városi autózás helyett ingyen, őrzött parkoló esetén  olcsón tegyék le az autóikat leginkább az agglomerációból érkezők, és a közösségi közlekedést használják tovább, a közútkezelő szerint mégis az a pozitív, hogy „mostanra hatvanöt százalékos lett a nappali kihasználtság a korábbi száz százalékos helyett, illetve éjszaka is csak tizenöt százalékos kihasználtság figyelhető meg a korábbi hetven százalékos csúcs helyett”.

Mint ismertették, a júliustól hatályos, módosított parkolási rendelet értelmében reggel hat és este tíz óra között alkalmanként 350 forintért lehet igénybe venni a P+R parkolókat, éjszaka pedig óránként 105 forintot kell fizetni a parkolásért. – Különösen az éjszakai díjfizetés járult hozzá a P+R funkció helyreállításához – tették hozzá, megemlítve, hogy a többi fővárosi tulajdonú P+R parkolóban szintén díjfizetési kötelezettséget vezettek be, és ezzel megszűnik az, hogy reggel nyolcra szinte mindenütt megteltek ezek a parkolók, leginkább az Örs vezér terénél, a Pillangó utcánál, az Újpest-Városkapunál és Kőbánya-Kispestnél.

Budapest jelenleg folyószámlahitelből működik, és bár jogvédelmet kért a szolidaritási adó miatt indított perben, július 4-én a Magyar Államkincstár 3,9 milliárd forintos inkasszóval lepte meg.