A Berlin melletti Mesebergben tartott vasárnapi „német-német” találkozót követően Ursula von der Leyen, kijelentette, hogy eltökélt szándéka a belsőégésű motorok 2035-től való fokozatos kivonásáról szóló, jelenleg blokkolt törvény elfogadásának felgyorsítása – írja a Reuters, hozzátéve, hogy az Európai Bizottság (EB) elnöke szembe szállna az Egyesült Államok inflációellenes törvényével, amely hatalmas adókedvezményeket jelent az amerikai cégeknek az úgynevezett zöld technológiák előállítására, így nehéz helyzetbe hozva az európai gazdaságot.
Olaf Scholz német kancellár a fentiekhez hozzáfűzte, hogy mindenképpen tárgyalásokat kezdeményeznek az Egyesült Államokkal, hogy az EU ne kerüljön hátrányba a beruházásoknál, kiemelten az akkumulátorok és akkumulátor-alkatrészek gyártási területén. Ugyanakkor a bizottsági elnökkel egyetértettek abban, hogy két héten belül forrásokat szabadítsanak fel az uniós országok zöld átállásához nyújtandó támogatásokhoz.
Amint arról korábban beszámoltunk, Berlin blokkolta a belső égésű motorok 2035-től kezdődő betiltását véglegesítő uniós törvényjavaslat elfogadását. Volker Wissing német közlekedési miniszter a szintetikus üzemanyagok jövőjének tisztázatlanságát említette, mint fő okot.
Az európai politikusok egyeztettek még a versenyképességről szóló bizottsági jelentésről, amelynek célja az EU-ban kialakult belső szakember- és munkaerőhiány kezelése. Az Új-Zélanddal és Chilével kötött kereskedelmi megállapodásokhoz hasonlóan egyezségeket kötnének az év végéig Ausztráliával, Mexikóval és a latin-amerikai Mercosur-tömbbel, vagyis Brazíliával, Argentínával, Uruguay-jal és Paraguay-jal. Továbbá Indonéziával és Indiával is mérlegelik a kereskedelmi megállapodásokat.
Elhalasztották a belső égésű motorok betiltásáról szóló megállapodás jóváhagyásátA vasárnapi tárgyalásokat követően az is elhangzott, hogy az EU szorosan figyelemmel kíséri, hogy Kína betartja-e azt a kötelezettségvállalását, amely szerint „nem segíti felfegyverezni Oroszországot az ukrajnai háborúban”. Von der Leyen és Scholz is megerősítette, hogy „mindennap figyelemmel kísérik” a folyamatokat.
Németország nem támogatja a belső égésű motorok kivezetését az Európai Unióban