Kevesebb mint 18 milliárd forintot fizetett a Magyar Közút teljes autópálya-infrastruktúrájáért a magyarországi sztrádákat 35 évig üzemeltető koncessziós vállalat. A szerződésnek azon részeit ugyanakkor titkolja a kormány, amelyből kiderülhetne, mekkora nyereségre tehet szert a koncessziós cég. A koncessziót Mészáros Lőrinc és Szíjj László cégei nyerték el - hangzott el az RTL híradójának vasárnap esti adásában.
Az ügy előzménye, hogy a Szabad Európa betekinthetett a dokumentumokba, így kiderülhetett, mennyiért adta oda a kormány a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztési Zrt.-nek az autópályák üzemeltetését, vele együtt a Magyar Közút kilencszáz dolgozóját és teljes infrastruktúráját. Ez az összeg egészen pontosan 18 milliárd forint.
Vége a titkolózásnak, jogerős ítélet szerint is ki kell adnia a kormánynak, miért akarja 35 évre privatizálni az autópálya-üzemeltetéstA cég szóvivője nem tudta megcáfolni egy hónapokkal ezelőtti nyilatkozatában, hogy Mészáros Lőrinc és Szíjj László áll azon magántőkealapok mögött, amelyek elnyerték a koncessziót. Most a szerződésekből hivatalosan is kiderült: valóban a két milliárdos kizárólagos tulajdonába került a hazai gyorsforgalmi úthálózat kezelése a következő 35 évre.
Noha a dokumentumok szerint a magyar állam 96 millió forintot fizet évente és kilométerenként a magyar autópályák karbantartásáért, azon mellékleteket már nem adja ki, hogy mi befolyásolja, mennyi pénzt fizetnek ténylegesen. A teljesítmény-pontrendszer részleteit, valamint a műszaki és díjazási előírásokat mind homály fedi.
Az Európai Bizottság korábban azt közölte, hogy vizsgálják az eljárást, azonban a részletekről nem árultak el semmit sem.