Igazán jó üzletet kötött Mészáros Lőrinc és Szíjj László az Fidesz-kormánnyal: 35 évig ők tarthatják karban az állami autópálya-hálózatot, tekintve, hogy a választások után a két NER-milliárdos magántőkealapjait hirdette ki a kormány befutónak a sztrádatenderen.
Sokat nem tudtunk a konstrukcióról. Még az is csak a 2023-as költségvetés eldugott félmondataiból derült ki, hogy a két gazdasági zseninek jövőre 180 millió forintot kell koncessziós díjként befizetni a költségvetésbe, amiért cserébe csak jövőre 230 milliárdot kapnak. Ebből a pénzből fogják elvégezni azt a munkát, amit eddig az állami autópálya-kezelő csinált. Persze a két géniusznak nincsenek útkaparó cégei, gépei, így a tervek szerint az egyszerűség kedvéért megvehetik az állami útkezelő cégeket. Ily módon majd el tudják látni azt a feladatot, amire ők találtattak a legalkalmasabbnak.
Természetesen két NER-kegyenc jogszerűen jutott hozzá a 35 éves üzlethez: ők adták ugyanis a legjobb ajánlatot - bár tegyük hozzá, nagy tülekedés nem volt. Elindult egy kamu magyar konzorcium, egy profi osztrák befektetői csoport, valamint a NER-tandem. Az osztrákok menet közben kihullottak valami adminisztratív probléma miatt, a végén meg hogy, hogy nem, Mészárosék lenyomták a kamuból elindult magyar konzorciumot. Minden a legnagyobb rendben, a közbeszerzési hatóságnak a szeme sem rebbent, a verseny hiányát pedig a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH) nincs ideje vizsgálni, ugyanis ki sem látszik a sok influenszer megregulázásból. Mert a GVH szerint nem a NER akadályozza a szabad versenyt, hanem DJ PJ, a gyógygombákat megtévesztő módon reklámozó Youtube-videójával – a versenyhivatal bizony ilyen magasságokban röpköd manapság.
Szóval januártól beindul a nagy üzlet. 35 éven át csak a NER-oligarchia épít és üzemeltet Magyarországon autópályát. Ezért majd befizetnek pár milliárdot, míg a három és fél évtized alatt kiszivattyúznak több ezer milliárdot - saját maguknak. Azt nem tudom, hogy zajlik-e majd némi útkarbantartás is, de hogy nem vesztenek rajta az urak, az egészen biztos.