környezetvédelem;klíma;állami támogatás;elektromos autó;taxik;e-autó;Innovációs és Technológiai Minisztérium;

- Új támogatás e-taxikra

A kormány ezúttal csak a személyszállítók elektromosautó-vásárlását segíti.

Június közepétől újra pályázhatnak személytaxi- vagy személygépkocsis személyszállítás-szolgáltatást végző egyéni vállalkozók és gazdasági társaságok  új elektromos autók beszerzésének kormányzati támogatására - közölte Schanda Tamás miniszterhelyettesre hivatkozva az Innovációs és Technológiai Minisztérium. A kormány ezúttal hárommilliárdot különített el e célra. A támogatási arány a gépjármű - legfeljebb 15 milliós - értékének 45 százaléka. A kiírás, amellett, hogy segíti az ország újraindítását és a vállalkozások megerősödését, közép- és hosszú távon jelentős megtakarítást biztosít, mivel az elektromos autók fenntartása sokkal gazdaságosabb – fogalmaz a szaktárca. Hozzáteszik, hogy a közlekedés zöldítése a klímavédelmi célok elérését is segíti. A közlemény hosszan idézi Schanda Tamás és Láng Zsolt fővárosi Fidesz-KDNP-frakcióvezető taxisok melletti, baloldal-bírálattal vegyes kiállását. Az iratban üdvözölte a kormány támogató intézkedéseit Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke, valamint Reich Ádám, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara közlekedési és szállítási osztályának elnöke, a Főtaxi vezérigazgatója is.

Megjegyzendő: a kormány utoljára tavaly hirdetett mindenki által igénybe vehető, ötmilliárdos támogatást. Ebből kétmilliárdot már akkor taxisok számára különítettek el. A támogatási arány mindkét esetben a mostaninál magasabbra, 50, illetve 55 százalékra rúgott. A forrás állítólag percek alatt le is merült. A környező államoktól eltérően nálunk azóta sem érhető el bárki által felvehető e-autó-vásárlási támogatás. (Idén havonta néhány napig elektromos kerékpárok támogatására adható be jelentkezés.)

A kormány csütörtöki, a járművek műszaki feltételeiről szóló rendeletmódosítása értelmében egyébként a tisztán elektromos motorkerékpárokat az ügyfél kérésére környezetkímélőnek kell minősíteni. Egyszersmind pontosítottak a környezetkímélő gépjárművek hatósági vizsgálatának szabályain is.

Ha az állami cég az opciós összegeket is igénybe veszi, akkor az eddig látható kommunikációs összköltség meghaladja a 2,5 milliárd forintot.