Tovább drágul az „Egy a természettel” Vadászati és Természeti Világkiállítás: a plakátkampányokról is ismert Balásy Gyula cégei most egy 500 millió forintos keretmegbízást tettek zsebre a rendezvény kommunikációs feladatainak ellátására – vette észre a 24.hu.
A szeptemberben induló rendezvénysorozatra szánt kommunikációs költségek igen dinamikusan mozognak:
2019 áprilisában keretmegbízást kötöttek Balásy cégeivel a rendezvény előkészítő kommunikációs feladataira, a 2020. június 30-ig tartó időszakra. A Közbeszerzési Hatóság honlapján megjelent tájékoztatás szerint 1 milliárd 33 millió forint + áfa jutott a Lounge Design Kft.-hez és a New Land Media Kft.-hez.
Tavaly októberben ismét nettó egymilliárdos keretmegbízás landolt a Balásy-cégeknél a rendezvény előkészítéséhez és megvalósításához kapcsolódó kommunikációra, a megállapodás szerint a keretösszeg kimerüléséig, illetve legkésőbb 2022. január 31-ig kötötték.
A mostani, félmilliárdos szerződést május elején írták alá, szintén az összeg kimerüléséig, de legkésőbb 2022. június 30-ig hatályos. Itt a feladatok között már az előkészítés és a megvalósítás mellett az utókommunikációhoz kapcsolódó feladatok is szerepelnek.
A 24.hu összesítése szerint így 2083 millió forint tehát biztosan Balásyéknál landol, ha pedig az állami cég az opciós összegeket is igénybe veszi, akkor az eddig látható kommunikációs költségek meghaladják a 2,5 milliárd forintot. Emellett a rendezvényszervezés további milliárdokat visz el, a megbízásoknál alvállalkozói szinten ott vannak Balásy Gyula cégei is. A portál azt írja, hogy a kommunikáció és a rendezvényszervezés együtt biztosan elvisz 4 milliárd 138 millió forintot.
Az Átlátszó még januárban számolt be arról, hogy a rendezvény költségeit összeadva – beleszámolva a Hungexpo 55 milliárdos, az előkészítés 10 milliárdos, a reklámozás 2 milliárdos költségét – 67 milliárd forintnál áll a számláló. Épül majd egy 16 méter magas és 20 méter széles szarvasagancskapu is, több tízmillió forintért.