Arra kéri az utasait a Japan Airlines (JAL), hogy „etikus választással” mondjanak le a repülés közben felszolgált ételekről az élelmiszerpazarlás csökkentése érdekében. Ezt már a foglalás után tegyék is meg úgy, ahogy a speciális, például vegetáriánus vagy kóser étkezési igényeiket tudják jelezni a légitársaság honlapján, de akár telefonon is.
A légitársaság képviselője a CNN-nek elmondta, a novemberi tesztidőszak után a lehetőség egyelőre egyes ázsiai járatokon érhető el. Ezeket az éjszakai utakat a legtöbb utas átalussza, így az előre elkészített ételek a szemetesben végzik. Bár sok más repülőjáraton sem „muszáj” elfogadni a felkínált ételt, de az előzetes lemondás abban segít, hogy az elkészített vacsorát ne kelljen kidobni.
A japán légitársaságnak nem ez az első fenntartható intézkedése, például újrahasznosítják és hangszigetelésre használják a karbantartó mérnökök egyenruháiban lévő pamutszálakat, a légiutas-kísérők pedig tabletet használnak papírok helyett.
Szeptembertől a japán légitársaság a „Hölgyeim és Uraim!” megszólítás helyett gendersemleges üdvözlési módra váltva „minden utasát” köszönti.