Zöldzóna;légszennyezés;dízelautó;

A Montparnasse-ról 2016. december 5-én készített kép a Párizsra néző kilátást mutatja a szmogban / Képünk illusztráció

- Egy új tanulmány szerint ha emelkedik a hőmérséklet, a dízelautók több káros anyagot bocsátanak ki

Amikor Párizsban 30 Celsius fok fölé emelkedett a hőmérséklet, akkor 20-30 százalékkal nőtt a gázolaj-üzemű gépjárművek károsanyag-kibocsátása.

Egy új tanulmány megállapította, hogy a dízelgépjárművek - az újabb modellek esetén is - károsanyag-kibocsátása a melegebb napokon az átlaghoz képest növekszik – írja a Guardian. Ez a lap szerint olyan kérdéseket vet fel, amelyek érintik a légszennyezettségtől szenvedő városok és az éghajlatváltozás kérdését.

A Párizsban végzett kutatások ugyanis azt mutatták, hogy

a dízelautók nitrogén-oxid-kibocsátása 20 százalékról 30 százalékra nő, amikor a hőmérséklet meghaladja a 30 Celsius fokot.

De a vizsgálat arra is rámutatott, hogy általában véve a különböző járművek károsanyag-kibocsátása sok esetben magasabb volt, mint amit a gyártók a laboratóriumi vizsgálatok után bejelentettek. A lap megemlíti, hogy a 2015-ös dízel-botrányban a Volkswagen autói negyvenszer annyi nitrogén-oxidot bocsátottak ki, mint amennyit a gyártó bevallott.

Sőt, kiderült, hogy a motorkerékpárok - amelyeket gyakran alternatívának tekintenek a négykerekű járművekkel szemben - bizonyos szennyezőanyagainak légtérbe jutása „jelentősen meghaladja” a benzin- és a dízelüzemű autók átlagát.

A kutatásban több mint 180 ezer jármű károsanyag-kibocsátását mérték a francia főváros utcáin, 2018 nyarán, három héten át. Figyelemreméltó, hogy

nem a város legforgalmasabb útjairól származnak az eredmények.

A minta buszokat, motorkerékpárokat, mopedeket és tehergépjárműveket is tartalmazott.

Kedd hajnalban ért véget a londoni alsóház hétfői ülése, amely az utolsó volt a miniszterelnök kezdeményezésére elrendelt, szokatlanul hosszú őszi ülésszak-felfüggesztés előtt.