Egy új tanulmány megállapította, hogy a dízelgépjárművek - az újabb modellek esetén is - károsanyag-kibocsátása a melegebb napokon az átlaghoz képest növekszik – írja a Guardian. Ez a lap szerint olyan kérdéseket vet fel, amelyek érintik a légszennyezettségtől szenvedő városok és az éghajlatváltozás kérdését.
A Párizsban végzett kutatások ugyanis azt mutatták, hogy
De a vizsgálat arra is rámutatott, hogy általában véve a különböző járművek károsanyag-kibocsátása sok esetben magasabb volt, mint amit a gyártók a laboratóriumi vizsgálatok után bejelentettek. A lap megemlíti, hogy a 2015-ös dízel-botrányban a Volkswagen autói negyvenszer annyi nitrogén-oxidot bocsátottak ki, mint amennyit a gyártó bevallott.
Sőt, kiderült, hogy a motorkerékpárok - amelyeket gyakran alternatívának tekintenek a négykerekű járművekkel szemben - bizonyos szennyezőanyagainak légtérbe jutása „jelentősen meghaladja” a benzin- és a dízelüzemű autók átlagát.
A kutatásban több mint 180 ezer jármű károsanyag-kibocsátását mérték a francia főváros utcáin, 2018 nyarán, három héten át. Figyelemreméltó, hogy
A minta buszokat, motorkerékpárokat, mopedeket és tehergépjárműveket is tartalmazott.