Pénteken láttak hozzá Franciaországban a múlt vasárnap lezuhant Ethiopian Airlines járat feketedobozának vizsgálatához a nyomozók, írja a Reuters. A 157 életet követelő tragédia hasonló körülmények között, ugyanolyan Boeing 737 MAX repülőgéppel történt, mint pár hónappal korábban egy indonéziai szerencsétlenség, mely 189 áldozattal járt. A szakértők azt várják, hogy a repülés rögzített adataiból kiderül: vajon az ok is ugyanaz volt-e, és a repülőgéptípus hibája vezetett-e a balesetekhez.
A Boeing érintett modelljeit minden esetre sok országban nem engedik repülni a légügyi hatóságok, megrendelések ezreit mondták vissza, és a cég tőzsdei értéke 28 milliárd dollárral esett. A gyártó tagadja ugyan, hogy veszélyes lenne repülni a gépekkel, de azért még jövőhéten kiad egy szoftver-frissítést a 737 MAX-hoz. A típus sorozatgyártását sem állították le, bár a kész repülők átadása szünetel.
Egyelőre azt lehet tudni a tragédiáról, hogy a lezuhant repülő kapitánya, Yared Getachew először nyugodt hangon jelentette röviddel a felszállás után, hogy problémáik adódtak, majd három perccel később riadtan kérte a légi irányítást, hogy visszafordulhasson. A repülő a biztonságos minimális magasságnál alacsonyabban emelkedett, majd mikor magasabbra ért, fel-le hullámzott akár száz métert is, végül öt perccel a felszállás után, egy lezárt katonai légtér fölött eltűnt a radarról, és megszakadt vele a rádió-összeköttetés. Előkerült egy stabilizátorának egy darabja, ami éppen olyan különös, szokatlan szögben áll, mint ahogy az indonéz Lion Air gép esetében találták. A roncsok alapján bukórepüléssel, orral előre csapódhatott a földbe.