Nemzeti dalszínház a Budapesti Operettszínház élére 2019. február elsejétől kinevezett Kiss B. Atilla pályázatának az alcíme. A Kossuth-díjas operaénekes csak a döntés után hozta nyilvánosságra a több mint száz oldalas dokumentumban leírt elképzeléseit.
A pályázat a támogatói névsorral indul. A felsorolt nevek között több is szerepel, aki a pályázatot elbíráló szakmai bizottságban is bent ült. Intézményvezetőként támogatta a pályázatot Hamar Zsolt, a Nemzeti Filharmonikus Zenekar zeneigazgatója és Vincze Balázs Attila, a Zsolnay Örökségkezelő Nonprofit Kft. ügyvezetője. Mindketten tagjai voltak a miniszternek javaslatot tevő grémiumnak.
Mint ismert, Kiss B. mellett Lőrinczy György jelenlegi főigazgató és Szente Vajk színész-rendező is aspirált a pozícióra, de a bizottság többsége az ötvenöt éves operaénekest tartotta alkalmasnak az Operett vezetésére. A felsorolt támogatókon kívül mások mellett a Magyar Művészeti Akadémia nevében Vashegyi György és Kucsera Tamás Gergely, a Magyar Teátrumi Társaság és a Nemzeti nevében Vidnyánszky Attila, a Művészetek Palotája nevében Káel Csaba írta alá a pályázatot.
A támogatói névsorhoz csatlakozott még több határon túli és vidéki teátrum vezetője is. Rendezőként aláírt többek közt Vidnyánszky Attila, Ifj. Vidnyánszky Attila, Nagy Viktor, Káel Csaba, Kiss Csaba, Forgács Péter, Bozsik Yvette, Kesselyák Gergely és Balázs Zoltán. A független alkotók, társulatok támogatói listájában feltűnik Szakcsi Lakatos Béla, Bozsik Yvette és Balázs Zoltán is, a karmesterek között pedig Medveczky Ádám. Mint már megírtuk, leendő ügyvezetőként Kriza Zsigmondot, balettigazgatóként Apáti Bencét, főzeneigazgatóként Pfeiffer Gyulát jelölte meg Kiss B. Atilla.
Az is kiderül, hogy az új direktor egyszerre kívánja ellátni a főigazgatói és művészeti vezetői posztot. Emellett „hiteles, tradíciókon alapuló, értékmentő és értékteremtő, a kortárs hazai és közép-európai kulturális élet szemléletváltozásának irányvonalait a gyakorlatban is elhivatottan képviselő, letisztult zenés színházat szeretne”. De nem csak letisztultságot, hanem erőteljes értékrendbeli és művészeti irányváltást is ígér. Arról is ír a leendő főigazgató, hogy szerinte a külföldi vendégjátékoknál nem a bevétel kell legyen a mindent eldöntő szempont és úgy véli, felül kell vizsgálni a musical turnékat, melyeket saját nemzetközi iroda kell, hogy szervezzen a jövőben.
A 2019/20-as évadra a nagyszínpadra Kacsóh: János vitéz, Suppé: Boccaccio, Szakcsi Lakatos: Bestia, Kocsák: Légy jó mindhalálig című premiereket tervezi, a Teátrumban Weill: Koldusoperáját és egy magyar zenés darab ősbemutatóját képzeli el, míg a Raktárszínházban Eisemann: Egy csók és más semmi című darabját láthatja majd a közönség.