Így hétfőtől az eddigiekhez képest átlagosan 10-15 perccel hosszabb menetidővel érdemes számolni, valamint zsúfoltsággal. A buszok ugyanis folyamatos üzem, és teljes kihasználtság mellett is a 3-as metró napi félmilliós utasforgalmának csak a 60-70 százalékát tudják befogadni. Tarlós István szerint a kiegészítő, metrópótló villamosjáratok, továbbá módosított buszjáratok vihetik el a többi utast. A főpolgármester korábban többször is leszögezte, hogy "metrót csak metró tud pótolni", azaz hiába állítanának be több buszt és sofőrt a csatasorba, a megállókba fizikailag nem fér el több jármű.
Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselője szerint viszont ez nem igaz: "ha lenne elég busz és buszvezető, akkor nagyobb buszmegálló kialakításával mindenkit el tudnának vinni". Ráadásul Horváth szerint maga a nagyberuházás lebonyolítása is elhibázott: "Nyugat Európában az a bevett szokás, hogy metrófelújításnál mindig csak egy-két megállót zárnak le egyszerre, így az utasok alig érzékelnek valami kis fennakadást." A politikus hozzátette: az is hazugság, hogy felújítják a 3-as metrót. Valójában csak afféle "rozsdamentesítés" történik, így nem cserélik ki a '80-as években beszerzett, mára elavult biztosítóberendezéseket, nem épülnek új kijáratok, és ami a legrosszabb – mint arról lapunk is beszámolt – a megállók majdnem felét nem akadálymentesítik, így 8 állomást továbbra sem tudnak majd használni a mozgássérültek vagy éppen a kismamák – mondta Horváth Csaba.